افزایش میلیونی و اختلاف قیمت در بازار خودروهای داخلی

پرشین خودرو: بازار خودروهای داخلی و خارجی در هفته جاری بسیار نگران کننده تر از هفته های اخیر شده و سیر صعودی قیمت ها در آغاز این هفته شرایط بدی را برای خریداران در بازار ایجاد کرده است.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب اظهار داشت: موج افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی و وارداتی طی هفته های اخیر، شوک جدیدی را به بازار خودرو وارد کرده است به طوری که هم اکنون در بازار بیشتر خودروهای داخلی شاهد رشد اختلاف قیمت در بازار هستیم.

وی تصریح کرد: عرضه قطره چکانی و محدود خودرو از سوی شرکتهای خودروسازی به بازار موجب کمبود خودرو و سیر افزایش قیمت شده و اختلاف میلیونی در بازار خودروهای داخلی را دامن زده است.

به گفته موتمنی، طی هفته اخیر تاکنون اختلاف قیمت در بازار خودروهای زیر 45 میلیون تومان به 6 میلیون، زیر 50 میلیون به 14 میلیون، در خودروهای زیر 60 میلیون به حدود 16 تا 17 میلیون و در خودروهای مونتاژی و عمدتا بالای 100 میلیون مانند سراتو به حدود 13 میلیون رسیده است.

وی تاکید کرد: در نبود ناظر ، گلوگاه عرضه خودرو توسط شرکتهای خودروسازی بسته شده است طبعا زمانی که خودرویی عرضه نشود وضعیت موجود در بازار خودرو ایجاد می شود.

وی خاطر نشان کرد : امروز چراهای زیادی در مقابل حرکت شرکتهای خودروسازی وجود دارد و برای نمایشگاه داران خودرو نیز نقطه ابهامی را بوجود آورده است که آیا این اقدام به جهت افزایش قیمت صورت می گیرد که متاسفانه همچنان بازار خودروهای داخلی را در گیر کرده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در ادامه یاد آور شد: موجی که در نتیجه تصمیم برخی از شرکتهای خودروساز در افزایش قیمت در بازار ایجاد شد، همچنان ادامه دارد و بازار اختلاف قیمت در این خودروها همچنان داغ است.

به گفته موتمنی در حال حاضر به دلیل عرضه محدود و موج روانی افزایش قیمت ها ، شرایط بدی را در بازار خودرو های داخلی شاهد هستیم.

وی در ادامه در خصوص قیمت برخی از خودروهای داخلی ، گفت : در حال حاضر قیمت پژو 207 دنده ای در بازار 48 میلیون است در حالی که قیمت کارخانه ای این خودرو 42 میلیون است همچنین خودرو پژو پارس ال ایکس که قیمت کارخانه ای آن 39 میلیون و 300 هزار تومان است در بازار به 44 میلیون و 800 هزار تومان رسیده است.

موتمنی خاطرنشان کرد : طی هفته اخیر تاکنون قیمت پژو 206 مدل وی 8 که در کارخانه 39 میلیون و 900 هزار تومان بوده، امروز به 43 میلیون و 500 و یا پژو 206 تیپ2 که قیمت مصوب کارخانه 33 میلیون و 900 هزار تومان بود امروز در بازار 36 میلیون و 700 هزار خرید و فروش می شود.
 

کد خبر 94513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha