درخواست از وزارت صنعت برای موافقت با رشد منطقی قیمت خودرو

پرشین خودرو: رییس كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: امیدواریم وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت را با نیت حفظ تولید بررسی كرده و در صورت نیاز اجازه‌ رشد منطقی قیمت‌ها داده شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، سیدحسین هاشمی اظهار كرد: اقتصاد را نمی‌توان به صورت دستوری اداره كرد، بلكه باید با توجه به واقعیات به تولید‌كننده اجازه‌ رشد قیمت داده شود. وی ادامه داد: خودروسازان و قطعه‌سازان طرف قرار‌داد بخشی از مواد اولیه‌ مورد نیاز خود را از خارج از كشور تامین می‌كنند كه حتی با ارز 1226 تومانی نیز این نرخ حدود 200 تومان بالاتر از نرخ قبلی است. وی به ایسنا گفت: نرخ ارز بر رشد قیمت مواد اولیه خارجی مورد نیاز صنعت خودرو و قطعه‌ تاثیر‌گذار بوده است. نمی‌شود نرخ ارز مورد استفاده خودروسازان و قطعه‌سازان افزایش یابد، اما از آنها بخواهیم كه محصولات خود را با نرخ سابق عرضه كنند. هاشمی با بیان این‌كه افزایش قیمت خودرو در سال‌های اخیر با توجه به رشد تورم و قیمت سایر تولیدات صنعتی از روند متعادلی برخوردار بوده و به هیچ وجه با افزایش قیمت جهشی در این صنعت روبه‌رو نبوده‌ایم، تصریح كرد: خودروسازان در شرایط فعلی درخواست‌های خود برای افزایش قیمت محصولات‌شان را با توجه به رشد هزینه‌ برخی مولفه‌های دخیل در تولید به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه كرده‌اند. رییس كمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار كرد: امیدواریم این وزارتخانه درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت را با نیت حفظ تولید بررسی كرده و در صورت نیاز اجازه‌ رشد قیمت‌ها داده شود. 
کد خبر 9459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    0 0
    اگر اقتصاد بصورت دستوري اداره نميشه خوب يعني ارتقا كيفيت دستوري و با مصاحبه و وضع اين همه قانون بينتيجه است.تعرفه 130درصد چطور دستوري نيست!!بابت كدام كيفيت بايد گران كنند؟؟چرا تويوتا با افزايش كيفيت قيمت محصولاتش كم كرده.هنر خودروسازا پس در بهره وري چي شد!هدفمندي يارانه ها كه همش منجر به گراني شد!دولت از نرخ عوارض و مالياتش كم كنه چرا از مردم مايه مي ذارين.به مردم ربط نداره افزايش نرخ رو از محل درامد صادرات خودروهاشون كسر كنن
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    0 0
    هيچ ارزشي خودروهاي داخلي ندارند كه بخواهند افزايش كيفيت بدهند