توسعه صنعت خودروسازی کشور، نیازمند راه میان بر است

پرشین خودرو: صنعت خودرو ایران نیاز به انتخاب یک راه میان بر برای رسیدن به کشورهای دارای برند در این حوزه است اما این «میان بر» باید به درستی انتخاب شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودروسازان ایرانی در سال های اخیر و پس از برداشته شدن بخشی از تحریم ها علیه صنعت کشور، تصمیم گرفتند تا فرآیند طراحی و تولید را کمی تغییر داده و خود را با کمی میان بر به سایر خودروسازان جهانی برسانند.


ساخت خودروهای جدید با فناوری های نوین یکی از راه حل های صنعت خودرو ایران است که اتفاقا بر روی آن اجماع نیز وجود دارد.


ایران خودرو و سایپا به عنوان دو قطب اصلی صنعت خودروسازی کشور تصمیم گرفته اند تا پروژه های کاری خود را با طراحی پلتفرم داخلی به کمک برندهای مطرح غیر خودرویی کلید بزنند و در کنار این اتفاق مهم برای ورود به عرصه ساخت خودروهای برقی و هیبریدی هم برنامه ریزی کنند.


در سال گذشته صحبت از خودروی برقی در این دو خودروسازی بالا گرفت و حتی نمونه هایی از این خودروها در برخی مجامع داخلی نیز به نمایش درآمد.


منوچهر منطقی مدیرعامل سابق ایران خودرو، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، در خصوص راه میان بر صنعت خودرو ایران گفت: صنعت خودرو ایران چاره ای جز میان بر زدن ندارد اما اینکه باز صحبت از تولید خودروی بنزینی جدید، خودروی هیبریدی و برقی می شود یک اشتباهی است که قبلا هم تکرار شده است.


وی افزود: به شخصه فکر می کنم راه میانبر صنعت خودرو کشور، ساخت خودروی برقی است زیرا ما امکانات اولیه برای ورود قوی به این حوزه را داریم و تنها به سرمایه گذاری و زیرساخت سازی نیاز خواهیم داشت.


مدیرعامل سابق ایران خودرو تصریح کرد: تنها یک نکته در انتخاب مسیر میان بر وجود دارد که باید از آن مراقبت کرد و آن درز اطلاعات داخلی به بیرون از مرزهاست. کنترل اطلاعات مجموعه های داخلی نباید به دست خارجی ها بیافتد.


وی با اشاره به تجربه پیام رسان های خارجی و مشکلاتی که برای کشور درست کرده اند گفت: در صنعت خودرو باید هوشمندانه از توان خارجی ها بهره برد تا ضررش بیش از سود و منفعت آن نشود و اینطور نباشد که در تمام اتفاقات و پس از آغاز کار ما هیچکاره باشیم.


منطقی تاکید کرد: چنانچه در استفاده از راه میان بر، سرعتمان را به درستی تنظیم کنیم در آینده ای نزدیک ایران می تواند جزیی از صنعت خودرو و بازار جهانی باشد که در حوزه خودرو نقش آفرینی کند.

کد خبر 94717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha