تولید پراید متوقف نخواهد شد +توضیح

پرشین خودرو: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: تولید پراید به دلیل صادرات به عراق هیچ گاه از خط تولید خارج نمی شود اما تلاش می کنیم در سه ماهه نخست سال آینده خط تولید آن برای بازار داخلی متوقف شود.

به گزارش پرشین خودرو، محسن جهرودی، با اعلام این خبر گفت: 22 هزار دستگاه پراید در سال 96 به عراق صادر شده است و در حال حاضر این خودرو برای عراق به قیمت چهار هزار و 250 دلار به فروش می رسد.

وی افزود: با احتساب قیمت ارز، قیمت پراید در بازار این کشور نزدیک به 18 میلیون تومان تمام می شود، این در حالیست که عراقی ها 9 درصد ارزش افزوده، 700 هزار تومان پول بیمه و سه درصد عوارض شهرداری، آموزش و پرورش و غیره که در ایران پرداخت می شود، نمی پردازند و خودروهای تولیدی برای این بازار از 2 کیسه هوا (ایربگ)، ترمز ای بی اس نیز برخوردار نیست.

جهرودی تصریح کرد: شرکت سایپا در هر پراید صادراتی در مقایسه با بازار داخلی، حدود سه میلیون تومان سود می برد و جزو پرسود ترین محصولات صادراتی است.

وی در خصوص اینکه آیا عراقی ها استاندارد بالاتری در خصوص پراید مطالبه نمی کنند، خاطرنشان کرد: کف استاندارد در کشورهای مختلف متفاوت است و «درخواست عراقی ها از پراید در همین حد است».

مدیرعامل سایپا تصریح کرد: محصولات این شرکت قادرند در فاز توسعه ای، تمام استانداردهای مد نظر سازمان ملی استاندارد را پاس کنند.

وی گفت: نخستین خودروی تولیدی کشور که تمام استانداردهای 85 گانه مدنظر را پاس کند، محصولی از شرکت سایپا - سیتروئن است که اواخر خرداد یا اوایل تیرماه آینده وارد بازار خواهد شد.

جهرودی اظهار داشت: همه تلاش این شرکت تولیدی، تولید محصولی برای جایگزینی پراید است و امیدواریم تا سه ماهه نخست سال آینده تولید پراید را برای بازار داخل متوقف کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه «پراید در بیرون مردم، و در داخل خود ما را اذیت می کند»، خاطرنشان کرد: در زمینه این خودرو مشکلاتی از نظر قیمت داریم که قابل حل شدن نیست.

کد خبر 94725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    0 0
    آفرین اینجوری انتقام هشت سال جنگ رو از عراق میگیرم