کد خبر 94853
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
نفت گران شد

پرشین خودرو: به کمک کاهش تولیدات اوپک و در حالی که احتمال تحریم‌های جدید بر علیه ایران وجود دارد، قیمت نفت بالا رفت؛ اما رشد قیمت‌ها به علت تقویت میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا، محدود شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز پنج‌شنبه، به کمک کاهش تولیدات اوپک و در حالی که احتمال تحریم‌های جدید بر علیه ایران وجود دارد، قیمت نفت بالا رفت؛ اما رشد قیمت‌ها به علت تقویت میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا، محدود شد.

بر این اساس، پیش‌خرید نفت خام برنت ۲۶ سنت یا ۰.۳۵ درصد بالا رفت و در قیمت ۷۳.۶۲ دلار به ازای هر بشکه بسته شد. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۵۰ سنت یا ۰.۷۴ درصد افزایش یافت و در پایان به ۶۸.۴۳ دلار رسید.

راب تامل، مدیر سهام در شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری انرژی تورتوئیزکپیتال در کانزاس، گفت: حرکت قیمت‌های امروز احتمالا وابسته به احتمال بازگشت تحریم‌ها بر علیه ایران در بازاری است که همین حالا هم (با تلاش‌های اوپک) عرضه در آن محدود شده است.

او ادامه داد: در شرایط کنونی محدوده مجاز خطا در بازار نفت، آن‌ قدر کوچک است که نمی‌توان عرضه نفت ایران را بدون بر هم زدن شرایط، از بازار خارج کرد. با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل تعیین شده توسط رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، برای اصلاح توافق هسته‌ای، وزیر خارجه ایران گفت که خواسته‌های ترامپ برای تغییر توافق ۲۰۱۵هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی، غیرقابل قبول هستند.

منابع آگاه در روز چهارشنبه خبر دادند که به احتمال بسیار زیاد، ترامپ از توافق هسته‌ای خارج خواهد شد؛ اما این‌که چگونه این کار را خواهد کرد، هنوز مشخص نیست.

در ژانویه ۲۰۱۶ با تعلیق تحریم‌های بین‌المللی، ایران دوباره به عنوان یک قدرت برتر در صادرات نفت جایگاه خود را پیدا کرده است.

از سوی دیگر روز چهارشنبه داده‌های دولتی آمریکا نشان داد، هفته گذشته میزان ذخایر انبارهای تجاری نفت خام آمریکا ۶.۲ میلیون بشکه جهش کرده است. همچنین تولید نفت خام آمریکا به رکورد جدید هفتگی ۱۰.۶۲ میلیون بشکه در روز رسید که از صادرکننده برتر جهان، عربستان سعودی، بیشتر است و حالا فاصله اندکی با تولیدکننده برتر جهان، روسیه دارد.

کد خبر 94853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha