کد خبر 94889
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
ورود سامانه بارشی جدید به کشور

پرشین خودرو: مدیر شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: از اواخر وقت روز دوشنبه هفته جاری، سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب وارد کشور می شود و به تدریج تا اواخر وقت سه شنبه نیمه غربی کشور را دربرمی گیرد که بارش باران، رگبار و رعد و برق را به همراه خواهد داشت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایرنا، مسعود حقیقت وضعیت آب و هوایی مناطق مختلف کشور طی امروز تا اواسط هفته جاری را اینگونه توضیح کرد: سامانه بارشی که هفته گذشته در کشور بود، همچنان در روزهای آینده در شمال غرب، غرب، دامنه های مرکزی زاگرس مانند کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و دامنه های مرکزی و غربی البرز در استان های قزوین، البرز، قسمت هایی از سمنان و زنجان، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام و ارتفاعات البرز فعال خواهد بود.
وی افزود: امروز در شمال شرق و شرق و روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق، نوار شرقی کشور و دامنه های البرز در برخی از ساعات وزش باد شدید را پیش بینی کرده ایم و در مناطق شرقی کشور مانند مناطق سیستان و بلوچستان پدیده گردوخاک را خواهیم داشت.
حقیقت خاطرنشان کرد: از فردا تمرکز بارش ها عمدتا در شمال غرب، غرب و دامنه های مرکزی البرز است و به نظر می رسد که تهران هم امروز و فردا رگبارهایی را در برخی از ساعات داشته باشد.
به گفته وی، از امروز شنبه روند افزایش دما در نیمه شمالی کشور رخ می دهد که با ورود این سامانه از روز دوشنبه چند درجه ای دما کاهش می یابد که البته چندان محسوس نیست.
کارشناس هواشناسی اظهار داشت: در دو سه روز آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد مواج و ارتفاع امواج زیاد است.

** گرمترین و خنک ترین مناطق کشور/ وضعیت هوای پایتخت
مدیر شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: گرمترین مناطق کشور روز گذشته، راسک و درگان با 42 درجه بالای صفر و پس از آن بندر خلیج و نیک شهر با 41 درجه بالای صفر بودند.
حقیقت اظهار داشت: امروز صبح نیز خنک ترین منطقه کشور لاله زار در استان کرمان با چهار درجه و شهرکرد با پنج درجه بالای صفر گزارش شده است.
وی همچنین در خصوص وضعیت هوای پایتخت توضیح داد: برای تهران امروز و فردا در برخی ساعات وزش باد و رگبار موقت باران پیش بینی شده است.
حقیقت گفت: بیشینه دمای دیروز تهران به 24 درجه و کمینه دمای امروز صبح به 17 درجه رسید. بیشینه دمای تهران در روز دوشنبه به 28 درجه می رسد.

کد خبر 94889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha