احتمال ارائه مجوز افزایش یک تا سه درصدی قیمت خودرو

پرشین خودرو: دبیر انجمن قطعه سازان اعلام کرد: طی ماه‌های اخیر تیراژ تولید خودروسازان به واسطه نوسانات نرخ ارز و مشکل تامین مواد اولیه تا حدودی کاهش پیدا کرده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، ساسان قربانی در خصوص احتمال ارائه مجوز یک تا سه درصدی افزایش قیمت خودرو از سوی سازمان حمایت گفت: افزایش یک تا سه درصدی قیمت خودرو هیچ مشکلی از مشکلات خودروسازان و قطعه سازان را حل نمی‌کند. وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ درصد قیمت خودرو را قطعات آن تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: آیا واقعا هزینه تمام شده تولید قطعات سه درصد افزایش پیدا کرده که بخواهند مجوز افزایش حداکثر سه درصدی بدهند؟ در حال حاضر قیمت پلیمر به عنوان یکی از مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازان چیزی در حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش یافته است. همچنین نرخ ورق فولادی که یکی دیگر از مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازان را تشکیل می‌دهد، چیزی در حدود ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته است. به گزارش ایلنا، قربانی در این خصوص اضافه کرد: باتوجه به رشد نرخ تمامی مواد اولیه، قیمت قطعات باید نزدیک به ۲۵ درصد افزایش یابد تا تولید توجیه پذیر باشد. در شرایط کنونی واحدهای تولیدی به شدت تحت فشار ناشی از افزایش هزینه‌ها قرار دارند. به گفته وی؛ ما معتقدیم که قیمت خودرو باید آزادسازی شده و در بازار تعیین نرخ شود. بر این اساس نرخ این محصول باید در بازار به تعادل برسد. همچنین مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از احتمال موافقت با افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی خبر داد. شهرام میر‌آخورلو در پاسخ به اینكه آیا جلسه‌ كمیته قیمت‌گذاری خودرو در هفته‌ جاری برگزار می‌شود؟ اظهار كرد: در صورت آماده ‌شدن نتایج بررسی درخواست‌های ارائه ‌شده، جلسه كمیته قیمت‌گذاری خودرو همین هفته‌ برگزار خواهد شد. وی ادامه داد: به طور كلی با ارائه درخواست هر خودروساز برای افزایش قیمت محصولات، مدارك و مستندات مورد نیاز جهت بررسی نیز به كمیته‌ قیمت‌گذاری خودرو ارائه می‌شود. در این راستا برخی خودروسازان درخواست افزایش قیمت محصولات خود را ارائه كرده‌اند كه در دست بررسی قرار دارد. میرآخورلو در پاسخ به این‌كه آیا با این درخواست‌ها موافقت خواهد شد؟ گفت: طبیعتا در صورتی‌كه در بررسی مدارك‌ مالی این شركتها به این نتیجه برسیم كه درخواست افزایش قیمت دارای توجیه است، با آن موافقت خواهد شد. وی تصریح كرد: با آماده ‌شدن نتایج بررسی درخواست‌های ارائه ‌شده، جلسه‌ بعدی كمیته قیمت‌گذاری خودرو برگزار خواهد شد. به گزارش ایسنا، جلسه قبلی كمیته قیمت‌گذاری خود قرار بود حدود دو هفته پیش برگزار شود كه به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا لغو و به زمان دیگری موكول شد. نمایندگان معاونت اقتصادی و معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد ایران، ‌سازمان حمایت از تولیدكنندگان و مصرف‌كنندگان، ایدرو، انجمن حمایت از مصرف‌كنندگان خودرو و انجمن خودروسازان هفت عضو دارای حق رای كمیته قیمت‌گذاری خودرو هستد. در یك سال اخیر خودروسازان مختلف داخلی درخواست افزایش قیمت خود را به كمیته قیمت‌گذاری خودرو ارائه كرده‌اند. البته نوسانات شدید نرخ ارز در چند ماهه اخیر موجب شده تا خودروسازان درخواست افزایش قیمت خود را با شدت بیشتری پیگیری كنند كه البته هنوز به سرانجامی نرسیده است.
کد خبر 9491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    0 0
    شما بعد از ایجاد محدوديت در واردات خودرو و افزايش هزينه واردات، حالا افتاديد دنبال افزايش قيمت محصولاتي که هر روز بی کیفیت تر از قبل ميشود