کد خبر 94945
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
اپلیكیشن سهام ایران خودرو رونمایی شد

پرشین خودرو: معاونت اقتصادی ایران خودرو اعلام کرد: هدف از طراحی اپلیكیشن سهام ارتقا و بهبود خدمات سهامداری و افزایش رضایتمندی سهامداران است. این اقدام برای نخستین بار در میان شركت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، توسط ایران خودرو انجام شده است.

به گزارش پرشین خودرو، معاونت اقتصادی ایران خودرو تصریح کرد: با استفاده از اپلیكیشن سهام ایران خودرو،‌ سهامداران می توانند اطلاعات سهامداری خود را از قبیل تعداد سهام، مانده مطالبات، آگاهی از كاردكس مالی،‌ وضعیت نقل و انتقال سهام و یا قیمت سهام را از طریق این اپلیكیشن دریافت كنند. همچنین امكان ثبت و ویرایش نشانی و یا شماره حساب بانكی نیز از این طریق فراهم شده است.

اداره سهام ایران خودرو در سال های اخیر با بهره گیری از خدمات نوین الكترونیك و طراحی و راه اندازی سایت سهام، امور سهامداری را از حالت سنتی به مكانیزه تغییر داده است.

در افزایش سرمایه 5. 27 درصدی سال 94، برای نخستین بار در میان تمامی شركت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، تمامی مراحل پذیره نویسی از قبیل توزیع گواهی نامه های حق تقدم، دریافت اسمی مبالغ افزایش سرمایه، فروش حق تقدم های استفاده نشده و توزیع اوراق سهام به صورت الكترونیكی و از طریق وب سایت انجام شده است.

كاهش مراجعه سهامداران به اداره سهام و تسریع در ثبت فرآیند افزایش سرمایه در كم تر از 15 روز و همچنین كاهش هزینه از نتایج این اقدام است. این درحالی است که فرآیند ثبت افزایش سرمایه در بسیاری از شركت های بورسی بیش از سه ماه به طول می انجامد.

معاونت اقتصادی ایران خودرو تاکید کرد: ایران خودرو با سرمایه 1530میلیارد تومانی و 140 هزار سهامدار یكی از بزرگ ترین شركت های بورسی و لیدر گروه صنعت خودروسازی است. امید است با تداوم روند ایجاد شده در توسعه خدمات سهامداری رضایت حداكثری سهامداران فراهم شود.

گفتنی است،‌ سهامداران ایران خودرو می توانند برای بهره مندی از این اپلیكیشن از طریق گوشی تلفن همراه خود به سایت سهام ایران خودرو به نشانی (Stock.ikco.ir)مراجعه و نسبت به نصب این برنامه اقدام كنند. لینك اپلیكیشن سهام برای آن‌دسته از سهامدارانی كه شماره تلفن همراه آنان قبلا در سیستم سهام ثبت شده پیامك خواهد شد. اپلیكیشن سهام ایران خودرو در دو نسخه اندروید و IOS طراحی شده است. كد ملی سهامدار به عنوان نام كاربری و شماره شناسنامه (تایپ انگلیسی) به عنوان رمز عبور برای ورود به اپلیكیشن درنظر گرفته شده است.

کد خبر 94945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha