کد خبر 94953
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
پلاک گذاری خودروهای منطقه آزاد اروند از سرگرفته شد

پرشین خودرو: مدیر گمرک منطقه آزاد اروند گفت : پلاک گذاری یک هزار و 800 خودرو در منطقه آزاد بعد از پنج ماه معطلی از سرگرفته شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایرنا، محمد نظارت شنبه  اظهار کرد : از پانزدهم بهمن سال گذشته بدلیل وضع قانون اسقاط خودروهای فرسوده در مناطق آزاد، روند پلاک گذاری خودروها دراین منطقه متوقف شده بود.
وی اظهار کرد: با پیگیری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و نمایندگان آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی و با تصویب هیات وزیران، مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی از شرط اسقاط خودروهای فرسوده در قبال واردات خودرو معاف شدند و مجددا پلاک گذاری خودروهای وارداتی در منطقه آزاد اروند آغاز شد.
نظارت گفت : با اختصاص 6 باجه برای مراجعین و افزایش پهنای باند اینترنت، روزانه 250 تا 300 خودرو اروندی پس از پلاک گذاری ترخیص می شوند.
وی افزود : در مرحله اول ترخیص با خودروهای زیر 2500 سی سی در الویت کاری است و کار پلاک گذاری خودروهای شش سیلندر تا پایان سالجاری اجرایی می شود.
مدیر گمرک منطقه آزاد اروند گفت:در حال مذاکره با شرکت انبارداری برای دریافت تخفیف بابت انبارداری پنج ماهه برای صاحبان خودروها هستیم.
طبق قانون گذشته به ازای خودروهایی که در هر صد کیلومتر 6 تا هفت لیتر بنزین مصرف کنند چهار دستگاه ، هفت تا هشت لیتر بنزین 6 دستگاه و هشت لیتر به بالا 10 دستگاه خودروی فرسوده اسقاط می شد.
طبق این مصوبه همچنین 10 درصد ارزش گمرکی از خودروهای جدیدی که وارد منطقه آزاد کشور می شوند ، به حساب خزانه دولت واریز می شود.

کد خبر 94953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha