رجا تنها ۴ میلیارد تومان از راه آهن طلب دارد

پرشین خودرو: درحالی که مدیرعامل رجا در آخرین نشست خبری خود از پرداخت نشدن مطالبات ۴۰۰ میلیارد تومانی راه آهن به این شرکت گلایه کرد، مدیرعامل راه آهن، رقم آن را تنها ۴ میلیارد تومان دانست.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازمهر، محمد رجبی مدیرعامل شرکت رجا در نشست خبری خود در ابتدای امسال که در بیستم فروردین ماه امسال برگزار شد، گفت: اختلاف قیمت و هزینه سفرهای حومه‌ای با نرخ بلیتی که از مسافران قطارهای حومه‌ای اخذ می‌شود، بین شش تا هشت برابر است؛ بنابراین ادامه فعالیت قطارهای حومه‌ای برای ما به صرفه نیست.

وی ادامه داد: این در حالی است که شرکت راه آهن ما را مجبور به ادامه فعالیت در بخش قطارهای حومه‌ای کرده است، به همین دلیل پیشنهاد کرده‌ایم که به دو روش پرداخت هزینه صندلی قطارهای حومه ای از سوی استانداران و یا خرید واگن های ریل‌باس از سوی شرکت راه آهن، هزینه‌های ما در خصوص قطارهای حومه ای کاهش یابد.

مدیرعامل رجا، مطالبات این شرکت از دولت را بابت قطارهای حومه ای و تکلیفی، حدود ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ۱۶۴ میلیارد تومان از مطالبات ما را تائید کرده است؛ این در حالی است که سعید محمدزاده، مدیرعامل شرکت راه آهن در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره میزان بدهی هایی که این شرکت حمل و نقل ریلی به شرکت راه آهن دارد اظهار داشت: رجا ۴۵۰ میلیارد تومان به ما بدهی دارد که آن را پرداخت نمی کند؛ اما ما نمی‌توانیم اقدامی در این رابطه انجام دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره مطالباتی که رجا از راه آهن دارد گفت: این شرکت از راه آهن ۴ تا ۵ میلیارد تومان مطالبات دارد که اگر خواستند بدهی خود را تسویه کنند، این چند میلیارد تومان را کسر کنند و پول ما را بدهند.

مدیرعامل شرکت راه آهن در پاسخ به این پرسش که چرا رقمی که مدیرعامل رجا بابت طلب های این شرکت از راه آهن اعلام کرده تا این حد با رقم اعلامی از سوی مدیران راه آهن متفاوت است، تصریح کرد: معمولا آدم ها بین ریال و تومان را با هم اشتباه می گیرند.

محمدزاده همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه آیا راه آهن با احداث خط آهن غیر اقتصادی تهران ـ آمل موافق است یا خیر؟ گفت: ما در این خصوص کاره ای نیستیم. احداث این خط آهن را قانونگذار مصوب کرده و ما ملزم به اجرای آن هستیم.

کد خبر 94986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha