کد خبر 95043
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
شعاع حرکتی کامیون برقی تسلا چقدر است؟

پرشین خودرو: ایلان ماسک در پاسخ‌گویی به اظهارات رئیس دپارتمان کامیون دایملر در مورد شعاع حرکتی کامیون برقی تسلا سمی، اعلام کرد که این محدوده در نسخه تولیدی تا ۹۶۵ کیلومتر نیز می‌رسد.

به گزارش پرشین خودرو به نق اززویمت، تاکنون محدوده حرکتی کامیون برقی تسلا سمی (Tesla Semi) توسط آزمایش‌کنندگان زیادی تائید شده است، اما ایلان ماسک مدیر عامل تسلا می‌گوید که ارقام اعلام شده، کمترین کارایی کامیون را نشان می‌دهد و به احتمال زیاد، تسلا سمی می‌تواند از این میزان فراتر برود. البته چنین موضوعی در محصولات تسلا سابقه دارد و مشخصات کارکردی خودروی تسلا مدل 3 نیز نسبت به ارقام ارائه شده توسط سازنده، در عمل به ارقام بهتری رسید.
 


اولین بار دو گزینه انتخابی با محدود متفاوت برای کامیون برقی تسلا سمی اعلام شد، که همراه با اطلاعات اضافی در زیر نشان داده می‌شود:

زمان سرعت‌گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت با بار ۳۶ هزار کیلوگرم : ۲۰ ثانیه
سرعت در سربالایی با شیب ۵ درصد: ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت
شعاع حرکتی : ۴۸۰ تا ۸۰۰ کیلومتر
سیستم محرکه برقی: ۴ موتور الکتریکی مستقل در محورهای عقب
مصرف انرژی : کمتر از ۲ کیلووات ساعت در هر ۱.۵ کیلومتر
قیمت پایه پیش‌بینی شده برای مدل ۴۸۰ کیلومتری : ۱۵۰،۰۰۰ دلار
قیمت پایه پیش‌بینی شده برای مدل ۸۰۰ کیلومتری : ۱۸۰،۰۰۰ دلار
قیمت پایه برای رزرو : ۲۰،۰۰۰ دلار
البته این مبالغ برای بازار ایالات متحده آمریکا اعلام شده است و قیمت‌های بین‌المللی متفاوت خواهند بود. اخیرا در ماه مارس سال جاری، مارتین دام رئیس بخش کامیون شرکت دایملر، انتقاداتی در مورد ادعای محدوده حرکتی کامیون الکتریکی تسلا مطرح کرد و اظهار داشت:

اگر تسلا واقعا به این وعده عمل کند، بدیهی است که ما دو کامیون خواهیم خرید، یکی برای آزمایش و یکی برای بررسی قطعه‌ به قطعه. اگر این اتفاق بیفتد، محصولی فراتر از انتظار ما تولید شده است، اما در حال حاضر، قوانین فیزیک در آلمان و کالیفرنیا به شیوه مشابهی عمل می‌کنند. 
روزهای گذشته در جریان کنفرانس تلفنی سه ماهه اول تسلا در سال ۲۰۱۸، ایلان ماسک به تردید مارتین دام پاسخ داد؛ وقتی که از ماسک در مورد ادعای رئیس بخش کامیون دایملر پرسیده شد، او این چنین جواب داد:

مدیر بخش کامیون دایملر در مورد شعاع حرکتی تسلا سمی سوال پرسید و اعلام کرد که به نظر می‌رسد قوانین فیزیک زیر پا گذاشته شده است. با این منظور که چنین موضوعی امکان‌پذیر نیست و کامیون برقی تسلا سمی نمی‌تواند چنین عملکردی از خود نشان دهد.

دام چیز زیادی درباره فیزیک نمی‌داند وگرنه این‌طور صحبت نمی‌کرد. در واقع،من در کالج فیزیک خوانده‌ام و بهتر این مطالب را متوجه می‌شوم. در پاسخ به این سوال نیز که آیا کامیون برقی تسلا سمی و رودستر تسلا از تکنولوژیکی مشابهی استفاده می‌کنند، باید گفت که چنین چیزی امکان دارد و ما در حال حاضر با فناوری که در اختیار داریم می‌توانیم شعاع حرکتی حدود ۸۰۰ کیلومتر فراهم کنیم؛ با این حال فکر می‌کنم که نمونه تولیدی کامیون برقی تسلا سمی در شرایط واقعی می‌تواند حتی بهتر عمل کند و به رقم ۹۶۵ کیلومتر نیز برسد. البته، جفری استرابل رئیس بخش فنی تسلا نیز گیج شده و درباره‌ی فناوری جدید، شگفت‌زده است.
 

کد خبر 95043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha