مرسدس میباخ راننده فرمول یک حراج می‌شود

پرشین خودرو: سدان لوکس مرسدس میباخ S600 متعلق به لوئیس همیلتون قهرمان مسابقات فرمول یک، با قیمت پیشنهادی حدود ۱۴۲ هزار دلار به مزایده گذاشته شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از زومیت، خودروهایی که قبلا متعلق به افراد مشهور (سلبریتی)‌ بوده‌اند، اگرچه ممکن است کارکرده و حتی معیوب باشند؛ اما هنوز هم خبرهای جالبی از آن‌ها منتشر می‌شود که برای طرفداران چهره‌های شاخص جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است. مثلا افراد زیادی پیدا می‌شوند که حاضرند برای خودروی مایکل شوماخر، مبالغی میلیون دلاری بپردازند.

سال گذشته، خودروهای متعددی، متعلق به چهره‌های مشهور در حراجی به فروش رسیده است، که از آن جمله می‌توان به استون مارتین ونکوئیش دانیل کریگ و مرسدس بنز 280SEL مدل ۱۹۷۱ الویس پریسلی اشاره کرد. فراتر از این چهره‌های مطرح جهانی، کمی قبل‌تر نیز مرسدس بنز S کلاس S600 پولمن گارد مدل ۱۹۹۵ متعلق به ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه با قیمت خارق‌العاده ۱،۳۵۱،۷۴۰ دلار به فروش رسید. در کشورمان نیز چند سال پیش خودروی پژو 504 متعلق به رئیس جمهور سابق، در مزایده‌ای به نفع خیریه با قیمت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

 



از میان همه خودروهای برجسته‌ای که در سایت‌های حراجی به دنبال مالک جدید می‌گردند، سدان لوکس مرسدس میباخ S600 مدل ۲۰۱۵، جلب توجه می‌کند. همان‌طور که از عنوان خبر می‌توانید حدس بزنید، مالک قبلی این خودرو کسی جز لوئیس همیلتون قهرمان مسابقات فرمول یک نیست.

جالب است که قیمت پیشنهادی این خودرو، چندان بالا نیست؛ حداقل نه به اندازه‌ای که برای مرسدس بنز کلاس S پوتین قیمت‌گذاری شد. با قیمت درخواستی حدود ۱۴۲،۳۵۰ دلار، اگر به مشخصات خودرو هم نگاهی بیاندازیم، منطقی به نظر می‌رسد.

 



بهترین قسمت داستان اینجاست که مرسدس بنز S600 لوئیس همیلتون کاملا نو است، که شاید برای هیچ کس واقعا تعجب‌آور نباشد. وقتی خودرو متعلق به یکی از بهترین رانندگان حال حاضر جهان با سابقه‌ای درخشان باشد، قطعا تردید نمی‌کنیم که هنوز هم از لحاظ ظاهر و حتی وضعیت پیشرانه در شرایط خوبی قرار داشته باشد. البته گفته شده است که همیلتون از خودروی مرسدس میباخ S600 خود تنها برای رانندگی در خیابان استفاده کرده است. نکته دیگر این‌که سدان لوکس مرسدس میباخ S600 یکی از بهترین محصولات مرسدس بنز در کلاس S به شمار می‌رود؛ البته طبیعی هم هست زیرا مرسدس بنز برای بهترین راننده خود، خودروی ضعیف و مدل پایین نمی‌سازد. آیا واقعا هر شرکتی حاضر است که راننده قهرمان خود را سوار بر یک خودروی بی‌ارزش کند؟

مرسدس میباخ S600 دوست‌داشتنی لوئیس همیلتون با قیمت فعلی خود و کارکرد حدود ۴۵۰۰۰ کیلومتر، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. البته برای کسانی که خارج از انگلستان هستند، خرید این خودروی لوکس با مشکلاتی همراه است. از آن‌جا که در انگلستان پیکربندی خودروها به گونه‌ای است که فرمان در سمت راست قرار می‌گیرد، اگر مالک در کشورهایی مانند ایالات متحده‌ آمریکا حضور داشته باشد؛ باید آن را تبدیل کند.

کد خبر 95100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha