کد خبر 95114
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
وضعیت آب و هوای کشور+ جدول

پرشین خودرو: امروز در نیمه غربی کشور، دامنه‌های البرز مرکزی و بتدریج بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور رگبار باران گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازباشگاه خبرنگاران، براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز در نیمه غربی کشور، دامنه های البرز مرکزی و به تدریج بخش هایی از مرکز و شرق کشور رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید با احتمال تگرگ پیش بینی می شود.

شدت بارش در این روز در استان های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی،‌ جنوب‌اردبیل، زنجان،کردستان،کرمانشاه، لرستان، ایلام، مرکزی و شمال خوزستان پیش بینی می شود.



روز چهارشنبه عمده فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور خواهد بود و علاوه بر مناطق فوق در برخی مناطق شرقی، جنوب شرق و شمال شرق نیز رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش در روز چهارشنبه در جنوب کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شمالی بوشهر، نیمه شمالی و شرقی خوزستان، شمال غرب فارس و استان های البرز، قزوین و تهران خواهد بود.

روز پنج شنبه در غالب مناطق کشور این سامانه فعال بوده و شدت بارش در این روز در شمال شرق خوزستان، جنوب ایلام و شمال کهگیلویه و بویر احمد است.

ازبعد ازظهر سه شنبه و روز چهارشنبه وزش باد شدید جنوبی اردبیل، گیلان و روز چهارشنبه در اغلب مناطق کشور به ویژه استان های واقع در دامنه های البرز مرکزی و شرقی و نیمه شرقی کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می شود که دربرخی مناطق شرق و جنوب شرق وقوع پدیده گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود.

همچنین روزهای سه شنبه و چهارشنبه در خوزستان وزش باد شدید پیش بینی می شود که می تواند موجب خیزش گرد و خاک در منطقه و کاهش کیفیت هوا و دید افقی شود.

 

 

 

کد خبر 95114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha