کد خبر 95175
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
رقابت چینی های مدعی در بازار ایران

پرشین خودرو: حضور خودروسازان چینی گرچه با انتقادهای بسیاری در پاره ایی از موارد روبرو بود، اما از روی دیگر تنوع و حق انتخاب مشتری در بازار محدود خودرو کشور را بهبود بخشید.

به گزارش پرشین خودرو، امروز اکثر خودروسازان بنام اژدهای زرد در کشورمان پایگاه تولید دارند، اما ما در اینجا مقایسه ایی میان دو چینی پر هیاهو خواهیم داشت تا ببینیم هر کدام چه قابلیت هایی دارد.
قدیمی ترین شاسی بلند چینی بازار ایران که اتفاقا پر فروش ترین شاسی بلند بازار ایران هم میباشد اینبار به مصاف پر فروش ترین شاسی بلند بازار چین میرود، دو برند چری و گریت وال ( هاوال ) برای خود در بازار پر رقابت کشور چین و اخیرا بازارهای بین المللی اعتبار و قدرت ویژه ایی کسب کرده اند، چری سالهای متمادی لقب بزرگ ترین صادر کننده خودرو از کشور چین را دارد و هاوال لقب پر فروش ترین خودروی شاسی بلند بازار چین.
دو خودرو در کلاس شاسی بلندهای پر طرفدار قرار دارند، میتوان گفت شهری و خانوادگی، بیاییم منطقی به بررسی این دو خودرو بپردازیم تا با نقاط ضعف و قوت آنها آشنا شویم.
ام وی ام ایکس 33 نخستین شاسی بلند چینی بازار ایران بود که تا کنون در 3 نسل عرضه گردیده و کاملا برای مشتریان ایرانی کاملا شناخته شده است، مدیران خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز خصوصی با داشتن بزرگترین شبکه نمایندگی فروش و خدمات در میان شرکت های خصوصی در طول سالهای اخیر فروش موفقی را تجربه کرده و در موقعیت پایداری در بازار قرار دارد.
اما ببینیم داستان هاوال چگونه است؟ چندین شرکت به دنبال تولید و عرضه هاوال بودند، ابتدا تجربه نا موفقی با دیار خودرو آغاز گردید و در ادامه عظیم خودرو به دنبال اخذ این برند رفت که با انجام تبلیغات گسترده خودرویی تحویل داده نشد و حال گروه بهمن که سابقه همکاری با مزدا و فاو را داشت تولید و عرضه این چینی خوش نام را عهده دار شده است.
حال هاوال میتواند در صورت مدیریت صحیح تولید انگیزه ایی برای جذب عاملیتهای بیشتر برای بهمن باشد و قطعا بهمن نیازمند سرمایه گذاری گسترده در خطوط تولید خود میباشد.
از سوی دیگر مدیران خودرو با انجام سرمایه گذاری گسترده فاز دوم تولید خود را در کارخانه ایی مدرن آغاز خواهد نمود و خود را قطعا پر فروش ترین برند چینی میداند و جایگاه خود را حفظ خواهد نمود.
اما وقتی پای محصول برسد، هاوال طراحی مدرن تر و کیفیت مطلوب تری نسبت به ایکس 33 دارد و با موتور توربو خود قدرت مشابه ایکس 33 ایجاد میکند گرچه شتاب و گشتاور ان بالاتر است.
در بحث فروش شما میتوانید ایکس 33 را با شرایط فروش متنوع و اقساطی و تحویل فوری دریافت نمائید، نکته ایی که در هاوال از آن محروم هستید.
قطعا هر کدام از این چینی ها مزایای خاص خود را دارند و این بستگی به اولویت شما دارد که چه پارامترهایی به کار شما می آید.
 

کد خبر 95175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha