کد خبر 95190
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۵
 استقبال عربستان از تصمیم ترامپ

پرشین خودرو: عربستان از خروج رئیس‌جمهور آمریکا از برجام و ازسرگیری تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد: عربستان از تصمیم آمریکا برای ازسرگیری تحریم‌ها علیه ایران حمایت می‌کند. عربستان در ابتدا به این دلیل از توافق هسته‌ای ایران حمایت کرد که قرار بود این توافق از انتشار سلاح کشتار دسته جمعی در خاورمیانه و جهان ممانعت کند.

در این بیانیه ادعا شده است: ایران از طریق برداشتن تحریم‌ها به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده خود در منطقه ادامه داد و موشک‌های بالستیک خود را گسترش داد، از گروهک‌های تروریستی در منطقه از جمله حزب‌الله و حوثی‌ها (انصارالله) که از سلاح‌های ایران برای هدف قرار دادن شهروندان یمنی و تعرض به کشتیرانی استفاده کردند، حمایت کرد.

عربستان در این بیانیه با حمایت مجدد از تصمیم ترامپ تاکید کرد که امیدواریم که جامعه بین‌المللی نیز موضع قاطعی در برابر آن‌چه اقدامات خصمانه و بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه، حمایت از تروریسم، حمایت از نظام بشار اسد که بیش از نیم میلیون شهروند خود را به قتل رساند و از سلاح شیمیایی استفاده کرد، خواند، اتخاذ کند.

در پایان این بیانیه عربستان بر تداوم همکاری با آمریکا و جامعه بین‌المللی به منظور تحقق اهداف ترامپ و مقابله با سیاست‌های ایران و همچنین مقابله با تمام فعالیت‌های خصمانه ایران از جمله دخالت در امور منطقه، حمایت از تروریسم و مقابله با دستیابی آن به سلاح کشتار دسته جمعی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه شب بعد از سخنان خود در کاخ سفید و طرح ادعاهای واهی علیه ایران و بیان این که آمریکا از برجام خارج می‌شود، فرمان اجرایی خروج از برجام را امضا کرد.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان با انتشار پیام توییتری در واکنش به تصمیم ترامپ برای خروج آمریکا از برجام گفت: در واکنش به نقض‌های مکرر آمریکا در برجام و خروج غیرقانونی این کشور از این توافق همانطور که از سوی رییس‌جمهور روحانی ماموریت یافته‌ام یک تلاش دیپلماتیک را برای ارزیابی اینکه آیا دیگر کشورهای عضو برجام می‌توانند منافع ایران در برجام را به طور کامل تامین کنند، انجام خواهم داد.

نتیجه این امر واکنش ما را مشخص خواهد کرد.

کد خبر 95190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha