دلیل عدم ورود کمیسیون صنایع مجلس به موضوع خودروهای سنگین چیست؟!

پرشین خودرو: کمیسیون صنایع و معادن مجلس باید با استفاده از ابزارهای قانونی و نقش نظارتی که دارد نسبت به بررسی مشکلات ناوگان خودروهای سنگین و نوسازی در این حوزه ورود کرده و تدابیری در این راستا بیاندیشد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با وجود گذشت نزدیک به دو سال از آغاز فعالیت مجلس دهم به نظر می رسد تاکنون کمیسیون صنایع و معادن مجلس نسبت به بررسی و ساماندهی مشکلات ناوگان خودروهای سنگین و نوسازی در این بخش ورود جدی نداشته است در حالی که گلایه های چند ساله فعالان در این بخش و مشکلات نوسازی مدت زیادی است مورد بحث و بررسی رسانه ها قرار گرفته به طوری که این مساله موجب شد که دولت طی سال گذشته طرحی را در خصوص نوسازی ناوگان خودروهای سنگین اعلام کند که با توجه به مشکلات اقتصادی و نوسانات ارزی صورت گرفته انتظار نمی رود نتیجه درستی را به دنبال داشته باشد.

در همین راستا یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با تاکید بر عدم ورود مجلس به موضوع ناوگان خودروهای سنگین و تجاری گفت : به رغم تمایل نمایندگان، تاکنون کمیسیون صنایع و معادن در خصوص بررسی مشکلات تولید خودروهای سنگین و نوسازی در این بخش ورود جدی نداشته است.

رضا انصاری اظهار داشت : اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقدند که باید با استفاده از ابزارهای قانونی و نقش نظارتی که دارد نسبت به بررسی مشکلات ناوگان خودروهای سنگین و نوسازی در این حوزه ورود کنند و تدابیری در این راستا بیاندیشند.

وی تاکید کرد : البته ورود به جریان نوسازی خودروهای سنگین موضوعی چند وجهی بوده و لازم است علاوه بر کمیسیون صنایع مجلس، سایر دستگاه های مرتبط همچون وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این زمینه اعمال نظر کرده و با توجه به اثرات تردد خودروهای سنگین فرسوده بر مصرف سوخت و آلایندگی هوا، حمایت و همراهی جدی را در این زمینه داشته باشند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس دهم خاطر نشان کرد : باید موضوع تولید خودروهای تجاری و همچنین نوسازی خودروهای فرسوده سنگین به صورت چند جانبه در مجلس مورد بررسی قرار گیرد چرا که این مساله در کلان شهرها با توجه به آثاری که به دنبال دارد قطعا از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

کد خبر 95220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha