کد خبر 95267
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۲
سنت‌شکنی از نوع اپل

پرشین خودرو: دستگاه‌های دیجیتالی که بتوانند خط مش دنیای فناوری را عوض کنند، بسیار انگشت‌شمار خواهند بود. یکی از دستگاه‌های همیشه به‌یادماندنی، آی مک اپل است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل اززومیت، تا قبل از این‌که استیو جابز به روی صحنه برود و توصیفی از کامپیوتر های رومیزی داشته باشند، تمام اصول طراحی و تولید کامپیوترهای رومیزی متفاوت بود. حتی اگر بگوییم، سرفیس استودیو کنونی ویژگی‌هایی را از آی مک اپل به ارث برده است، چندان اشتباه نخواهد بود. در روز ۶ ام ماه می سال ۱۹۹۸، قدمی بسیار بزرگ و متفاوت در دنیای کامپیوترهای رومیزی گذاشته شد. اکنون ۲۰ سال از آن دوران گذشته است و هرروز شاهد سخت‌تر شدن رقابت در این زمینه هستیم.


زمانی که به سراغ مشخصات اولین آی مک می‌رویم، مشخصاتی را می‌بینیم که در حال حاضر برای ما بسیار عجیب و شاید خنده‌دار به نظر برسد اما استیو جابز با معرفی این مشخصات سخت‌افزاری در قالب یک طراحی کاملاً منحصربه‌فرد توانسته بود ارتقای قابل‌توجهی را در این صنعت لحاظ کند. صفحه‌نمایش ۱۳ و ۱۴ اینچی در آن زمان بسیار مورداستفاده قرار می‌گرفت اما اپل با صفحه‌نمایش ۱۵ اینچی CRT و رزولوشن ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیکسل تجربه جدیدی برای صفحه‌نمایش ایجاد کرد. در تک‌تک قسمت‌های معرفی آی مک، اپل نوآوری‌های خاص خود را به مرحله عمل رسانده بود. این دستگاه قدرت خود را از پردازنده PoewrPC G3 با فرکانس ۲۳۳ مگاهرتز می‌گرفت. این نسخه از ۳۲ مگابایت رم استفاده کرده و دارای حافظه داخلی ۴ گیگبایات بود. اپل در این مدل توانسته بود استفاده از درگاه اترنت تا ۱۰۰ مگابیت و مودم ۳۳.۶ کیلوبیتی را محقق کند.


مایکروسافت استفاده از درگاه یو اس بی را رواج بخشید، اما در آی مک اپل به‌گونه‌ای متفاوت استفاده شد و کاربران حتی بر روی کیبورد می‌توانستند از این درگاه استفاده کنند. صحبت از کیبورد شد؛ باید اشاره‌کنیم که طراحی ماوس و کیبورد بر روی این نسخه به‌صورت کامل عوض شد. 

کد خبر 95267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha