کد خبر 95273
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
نسخه ویژه سوپراسپرت 4 درب مرسدس بنز معرفی شد

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی مرسدس بنز برمبنای قوی‌ترین نسخه "مرسدس AMG GT چهار درب"، یک نسخه ویژه تولید کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، پیش از پرداختن به موضوع اصلی، لازم به یادآوری است که در نمایشگاه بین المللی ژنو امسال که در کشور سوئیس برگزار شد، شرکت خودروسازی مرسدس بنز نسخه نهایی 4 درب مرسدس AMG GT را معرفی کرد که در 3 مدل مختلف رونمایی شده و به ترتیب می‌توان به نسخه "GT 53 4MATIC+"، نسخه "GT 63 4MATIC+" و همچنین به قدرتمندترین نسخه موجود، یعنی نسخه "GT 63 S 4MATIC+" اشاره داشت که فارغ از طراحی ظاهری، جزییات فنی آنان فوق العاده کار شده است. اما نسخه‌های استاندارد این خودرو برای مرسدس بنز راضی کننده نبوده و اخیرا یک نسخه ویژه از این اتومبیل با لقب اضافه Edition 1 رونمایی کرده است که در ادامه جزییات بیشتر آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 



در طراحی ظاهری اتومبیل تغییرات نسبتا خوبی ایجاد شده است، اما قبل از آن باید گفت که بخش فنی اتومبیل دست نخورده باقی مانده و شرکت خودروسازی مرسدس بنز از همان موتور 4 لیتری هشت سیلندر توربوشارژر استفاده کرده است که خروجی قدرت آن برابر با 630 اسب بخار بوده و می‌تواند چیزی حدود 900 نیوتن متر گشتاور تولید کند که نتیجه ارسال این نیرو به سمت چرخ‌های محرک اتومبیل، بدست آمدن حداقل شتاب 3.2 ثانیه و همچنین سقف سرعت 315 کیلومتر بر ساعت بوده است تا سریع‌ترین خودروی سدان مرسدس با همکاری AMG و با عملکرد یک اتومبیل سوپراسپرت متولد شود که تنها 0.1 ثانیه عملکرد ضعیف‌تری نسبت به خودروی سوپراسپرت فراری 488 GTB دارد.

 



در بخش طراحی ظاهری اتومبیل که بیشترین تغییرات مرسدس بنز اعمال شده است، اول از همه می‌توان به تم تاریک اتومبیل اشاره داشت که باعث شده چراغ‌های پیشانی اتومبیل کاملا تاریک باشد، جلوپنجره اتومبیل و ستون‌های داخل آن خاکستری تاریک هستند، قاب‌های فیبرکربنی در اطراف سپر قرار گرفته، کاپوت اتومبیل تغییر پیدا کرده است، رینگ‌های 21 اینچی جدید بر روی چرخ‌ها نصب شده و همچنین در آخر می‌توان به یک بسته آیرودینامیکی اشاره داشت که باعث می‌شود ضریب کششی اتومبیل کاهش پیدا کند.

 



علاوه بر ظاهر، داخل کابین هم تغییرات نسبتا خوبی ایجاد شده است که مهم‌ترین آن می‌تواند دریافت یک تم تاریک، همانند طراحی بیرون اتومبیل باشد، اما کمپانی خودروسازی مرسدس بنز سعی کرده است تا با عبور یک خط نوری آبی رنگ در داخل کابین، سادگی محیط را از بین برده و به تنوع بیشتر آن کمک کند. فارغ از این موضوع، می‌توان به روکش‌های چرمی ناپا و همچنین قطعات فیبرکربنی بر روی تجهیزات داخل کابین اشاره کرد.

در پایان شرکت خودروسازی مرسدس بنز اعلام کرده است که اتومبیل "AMG GT 63 S Edition 1" در مسابقات ADAC Zurich Race پیست نوربرگ رینگ به طور کامل رونمایی شده و از ماه سپتامبر سال جاری میلادی آماده عرضه در بازار آلمان خواهد شد، اما دیگر مشتریان اروپایی می‌توانند در فصل تابستان امسال صاحب این مدل شوند.

کد خبر 95273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha