کد خبر 9533
۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۷
ایربگ شرط صدور مجوز مدل91 برای خودروها

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهور کشور گفت: تنها خودروهایی که همه قوانین و مقررات ایمنی را رعایت کرده و مجهز به کیسه هوا هستند از تاریخ 22 بهمن ماه جاری مجوز مدل سال آینده را دریافت می‌کنند.

به گزارش «پرشین خودرو»، سردار اسکندر مومنی با اشاره به اینکه همه ساله با توجه به نزدیکی به آخرین ماه سال خودروسازان درخواست دریافت مدل سال آینده را برای محصولات خود می کنند، اظهار داشت: با توجه به اینکه مهمترین دغدغه پلیس راهور ناجا ایمنی خودروهای تولیدی است، سال گذشته این مجوز تنها به خودروسازانی که صد درصد تعهد خود را برای نصب ترمز ضد قفل انجام داده بودند داده شد. وی با اعلام بررسی های صورت گرفته در کمیته ایمنی پلیس راهور ناجا گفت: با توجه به اینکه اولویت امسال پلیس پس از عبور از موضوع نصب ترمز ضد قفل، نصب کیسه هوا است لذا از روز 22 بهمن سال جاری که مصادف با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است، تنها خودروهایی که همه قوانین و مقررات ایمنی را رعایت کرده و دارای کیسه هوا باشند مجوز مدل سال آینده را دریافت می کنند. رئیس پلیس راهور کشور با تاکید بر این که دستگاههای مسئول باید تمام تلاش خود را برای ارتقای ایمنی و امنیت تردد خودروها به کار گیرند، تصریح کرد: یکی از مهمترین ارمغان های قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی کاهش تخلفات حادثه ساز بوده است. در 9 ماهه امسال تخلفات حادثه ساز در کشور هشت درصد کاهش داشته است از سوی دیگر با وجود افزایش ورود خودرو، موتورسیکلت و راننده جدید به چرخه حمل و نقل دوهزار و 739 نفر معادل 14.3 درصد کشته های تصادفات رانندگی و پانزده هزار و 612 نفر معادل 6.2 درصد مجروحان حوادث رانندگی و 85 هزار فقره معادل 20.1 درصد تصادفات رانندگی در کشور کاهش یافته است. سردارمومنی به افزایش شدت تصادفات رانندگی در کشور اشاره کرد و گفت: در حالی که در سال گذشته به ازای هر نفر یکصد فقره تصادف 43 نفر کشته و مجروح می شدند، این رقم در سال جاری به 52 نفر افزایش یافته است که این امر نشان می دهد علی رغم آن که دستگاههای مسئول در زمینه تصادفات رانندگی در این عرصه وارد عمل شدند اما عواملی مانند کاهش ایمنی خودروها موجب شده که شدت تصادفات با وجود کاهش تعداد کشته ها و مجروحان افزایش داشته است. اگر ایمنی خودروها افزایش یافته بود بی شک شمار سوانح و حوادث رانندگی در کشور بیشتر از این میزان کاهش می یافت.
کد خبر 9533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    0 0
    سردار وقتی برخی خودروهاي توليد داخل وقتي در تصادفات مچاله مي شوند حالا با ايربگ باشند يا نباشدن چه فرقي دارند؟ايربگ براي ماشين هايي خوبه که بدنه و اتاق ضربه رو جذب خودش كنه نه این ماشينای توليد داخل