پژو امروز با قبل از برجام بسیار متفاوت است / ریشه خودروسازان اروپایی در ایران عمیق است

پرشین خودرو : خودروسازان اروپایی به خصوص شرکت های فرانسوی ریشه عمیقی در ایران دارند بطوریکه پژو امروز با قبل از برجام خیلی متفاوت است.

یک عضو انجمن قطعه سازان ایران، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با توجه به برخی از پیش بینی ها در خصوص آینده همکاری های خودرویی در ایران، اظهار داشت : بر اساس اطلاعات رسیده از همکارانمان در کشورهای اروپایی ، بیشتر شرکتهای اروپایی به دنبال نظر اتحادیه اروپا، فعلا برنامه ای برای خروج از برجام ندارند از این رو پیش بینی می شود شرکای اروپایی نیز به قراردادهای خودرویی و قطعه سازی پایبند باشند.

رضا رضایی با اشاره ریشه عمیق خودروسازان اروپایی به خصوص شرکتهای فرانسوی در ایران گفت : هر چند پیش از برجام و در زمان تحریم ها نیز دو شرکت پژو و رنو با چنین شرایطی مواجه بودند اما تلاش کردند تا همکاری با ایران را در این موقعیت حفظ کنند البته رنو به دلیل برخی ضوابط و مشکلات ناشی از انتقال پول ، بخشی از تولید خودرو در ایران را کاهش داد و پژو نیز به علت خرید بخشی از سهام آن توسط یکی از شرکتهای آمریکایی ناگزیر شد تا ایران را ترک کند اما هم اکنون این سهام باز گردانده شده و پژو امروز با قبل از برجام خیلی متفاوت است.

به گفته وی به دلیل وجهه بین المللی ، تصمیم رئیس جمهوری آمریکا اقدام یک طرفه و غیر منطقی بود هر چند تا زمان اجرایی شدن این تصمیم و تاثیر آن بر وضعیت تحریم ها حداقل 6 ماه فرصت وجود دارد تا عملی شود.

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور همچنین به تاثیر این شرایط بر روند همکاری ها در صنعت قطعه سازی پرداخت و اظهار داشت : البته این امکان می رود که خروج آمریکا از برجام در بخش هایی از قراردادهای قطعه سازی تاثیر بگذارد و مشکلات بسیار جزئی را بوجود آورد اما معتقدم می توان مسیر موجود را نیز با عقلانیت و سرعت به پیش برد و موانع را برطرف کرد.

رضایی ابراز امیدواری کرد در چنین موقعیت حساسی مسئولان نیز با درایت و مدیریتشان متناسب با این زمان و موقعیت منسجم تر و کار آمدتر حرکت کرده و تلاش کنند تا گل های کمتری به خودمان بزنیم و دولت و ملت یکپارچه ، همدل و همفکر ، این جریان را به خوبی به پیش ببرند.

وی همچنین به نقش مهم توان عملی و تکنولوژیکی صنعت خودرو و قطعه سازی ایران در رویایی با این شرایط پرداخت و خاطرنشان کرد : امروز ایران در بخش های مختلف از جمله صنعت خودرو و قطعه سازی از توان بالقوه خوبی برخوردار است به طوری که ایجاد بنگاههای کسب و کار و پارک های فن آوری طی دو سه سال اخیر حاکی از آن است که دانش و توان تکنولوژیکی کشور نسبت به سال 91 ارتقاء بسیار خوبی به خصوص در حوزه های صنعتی داشته است از این رو باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کرد.

کد خبر 95348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha