سرنوشت قراردادهای خودرویی به تصمیم اتحادیه اروپا گره خورد!

پرشین خودرو : آینده قراردادها و همکاری های مشترک دو سال اخیر در صنعت خودرو بستگی به پای بندی اتحادیه اروپا به برجام دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب اظهار داشت : بر اساس اعلام اتحادیه اروپا ، در صورت پای بندی کشورمان به برجام ، تحریم های گذشته در حوزه های مختلف از جمله صنعت خودرو باز گردانده نخواهد شد در همین راستا شرکت پژو –سیتروئن نیز اعلام کرد که بر اساس نظر اتحادیه اروپا عمل خواهد کرد.

ولی ملکی، افزود : در صورت بد عهدی اتحادیه اروپا به توافقات برجام ، تمامی قراردادهای خودرویی با چالش مواجه شده و این جریان علاوه بر اینکه بر روند همکاری ها و توسعه کمی و کیفی صنعت خودرو سازی ایران تاثیر می گذارد بلکه سرنوشت قراردادهای خودرویی را با ابهام جدی مواجه خواهد کرد.

به گفته وی با پای بندی اتحادیه اروپا بر برجام ، آینده خوبی در همکاری با شرکتهای طرف قرارداد که همگی شرکای اروپایی هستند ، خواهیم داشت.

 

سرنوشت قراردادهای خودرویی


ملکی در ادامه بر اهیمت اجرای اقتصاد مقاومتی درتمامی بخش های تولیدی و صنعتی در کشور تاکید کرد و گفت : امروز توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی و تقویت داخلی سازی در صنعت خودرو اهمیت بیشتری دارد چرا که در صورت عدم پای بندی اتحادیه اروپا به برجام ، هر گونه وابستگی هر چند جزئی نیز به صنعت خودرو کشور آسیب خواهد زد.

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با توجه به اهمیت تامین به موقع قطعات در جریان تولید و تامین بازار خودرو ، تصریح کرد : خودرو وسیله ای است که چنانچه بخشی از قطعات مورد نیاز خط تولید وارد و تامین نشود مسلما در روند شماره گذاری آن اختلال ایجاد خواهد شد.

ملکی همچنین به موضوع الزامات جدید سازمان ملی استاندارد و لزوم اجرای استانداردهای 85 گانه در شرایط کنونی پرداخت و گفت : در جریان وضعیت برجام متاسفانه خودروسازان ملزم به رعایت برخی از استانداردهای جدیدی می شوند که بر اساس بررسی های صورت گرفته ، تعدادی از آنها در اروپا نیز اجرایی نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: البته مخالف الزامات جدید استانداردی نیستم اما معتقدم که نباید جلوتر از بسیاری از کشورهای اروپایی نیز حرکت کرد و در این شرایط استانداردهایی را به صورت سخت گیرانه ای اعمال کرد.

کد خبر 95349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha