کد خبر 95393
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
کاهش دمای هوا از امروز

پرشین خودرو: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: کاهش دمای هوا از امروز آغاز و تا پس فردا ادامه خواهد داشت.

به گزارش پرشین خودرو از مهر، مرتضی ضرابی افزود: امروز و روزهای آغازین هفته آینده شاهد تداوم رگبارهای بهاری در تمام نقاط کشور خواهیم بود البته شدت این رگبارها می تواند در برخی نقاط استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، ارتفاعات البرز و بخش های شرقی استان یزد با سیلاب و آب گرفتگی همراه باشد.

وی ادامه داد: این آب گرفتگی ها در غرب استان خراسان جنوبی، مناطقی از خراسان رضوی، خراسان شمالی و حتی بخش های جنوبی سیستان و بلوچستان نیز می تواند وجود داشته باشد که باید عشایر توجه داشته باشند از چرای دام ها در حاشیه رودخانه ها و رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

ضرابی گفت: ضمن اینکه در استان های ساحلی دریای خزر هم بارش ها آغاز خواهد شد و کاهش دما از امروز آغاز می شود و تا پس فردا ادامه خواهد داشت و کاهش دما بین ۴ تا ۷ درجه را در نواحی شمالی کشورمان پیش بینی کرده ایم.

وی افزود: همچنین شالی کاران باید مواظب خزانه های چلتوک برنج خود باشند.برای فردا هم تداوم بارش ها را در اغلب نقاط داریم البته شدت بارش ها بیشتر در استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، منطقه ای از کرمانشاه، زنجان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و بخش هایی از خراسان جنوبی خواهد بود.

ضرابی گفت: امروز وزش باد را در شرق و جنوب شرق کشور داریم و حتی در برخی نقاط جنوب شرق می تواند منجر به گرد و خاک شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز افزایش سرعت باد در عراق باعث کاهش کیفیت هوا در بخش هایی از استان های خوزستان، بوشهر و حتی جنوب ایلام خواهد بود.

وی ادامه داد: انتظار داریم امروز خلیج فارس مواج و متلاطم باشد و تا فردا هم این شرایط ادامه خواهد داشت و حتی به دریای عمان هم گسترش پیدا می کند.

ضرابی در پایان خاطرنشان کرد: برای بعد از ظهر و ساعات ابتدایی امشب در تهران هم انتظار رعد و برق و رگبار خواهیم داشت.

کد خبر 95393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha