کد خبر 95414
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
ابداع سیستم نظارت بر رانندگان خواب‌آلود

پرشین خودرو: دستگاه جدیدی ساخته شده که با نصب در جلوی دید راننده، وی را نظارت کرده و در صورت احتمال وقوع خطر، هشدار می‌دهد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از به نقل از گیزمگ، اگرچه همه می‌دانند که نباید هنگام احساس خواب‌آلودگی یا پریشانی رانندگی کنند، اما همه وقتی که در چنین شرایطی هستند، متوجه آن نیستند و یا اهمیت نمی‌دهند.

اما سیستم "رایدی"(Ridy) طراحی شده است تا با نظارت بر چهره کاربران در هنگام رانندگی، در صورت تشخیص خطر هشدار دهد و جلوی وقوع حوادث رانندگی را بگیرد.

این دستگاه توسط یک نگه‌دارنده، روی داشبورد، شیشه جلو اتومبیل یا آینه وسط نصب می‌شود و به منبع قدرت ماشین وصل است.

"رایدی" با استفاده از دوربین‌های جانبی که مجهز به ال.ای.دی‌های مادون قرمز برای استفاده شبانه هستند، همراه با تحلیل دقیق چشمان راننده، به طور مداوم به چهره راننده نگاه می‌کند.

این سیستم توجه خاصی به چیزهایی مانند تناوب پلک زدن، تعداد و مدت زمانی که راننده به دوردست نگاه می‌اندازد و الگوهای چهره ای مانند خمیازه کشیدن دارد.

اگر "رایدی" تشخیص دهد که راننده بیش از حد خواب‌آلود یا پریشان است، هشداری به صورت کلامی پخش می‌کند.

این هشدار بسته به شدت خواب‌آلودگی تشخیص داده شده، می‌تواند از جمله‌ای ملایم مانند "حواست به جاده باشه" تا هشداری فوری مانند "خطر! خطر! بیدارشو!" متفاوت باشد.

در حقیقت این سیستم چیزی را خاموش یا دستکاری نمی‌کند یا از لحاظ فیزیکی موتور را خاموش نمی‌کند و یا هر چیزی مشابه آن، بلکه تنها با انتشار هشدار صوتی سعی در هوشیار کردن راننده دارد.

ذکر این نکته برای افرادی که نگران حفظ حریم خصوصی‌شان هستند، لازم است. "رایدی" هیچ ویدیویی را ضبط نمی‌کند و همچنین با اینترنت ارتباط برقرار نمی‌کند.

قیمت برنامه‌ریزی شده برای این دستگاه 139 دلار است.

کد خبر 95414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha