اتکا به توان داخلی و استفاده از مشاوران خارجی راه توسعه صنعت خودرو

پرشین خودرو: صنعت خودرو ایران برای ارتقاء و توسعه باید محصولات خود را بسازد و این یعنی پلتفرم اختصاصی و ایرانی طراحی و به تولید انبوه برسد و خوشبختانه در حال حاضر در دو قطب خودرویی کشور این مهم در حال انجام است.

سعید مدنی مشاور عالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب گفت: با توجه به مشکل پیش آمده، پیگری قراردادهای بسته شده با برندهای اروپایی بر اساس رویکرد سال های اخیر صنعت خودرو که داخلی سازی و ورود تکنولوژی را هدف قرار داده است بسیار مهم خواهد بود.

وی ادامه داد: سایپا و ایران خودرو چند سالی است که به دنبال طراحی پلتفرم اختصاصی خود هستند و در حال حاضر نمونه هایی از این طراحی به تولید نیز رسیده است اما باید جدی تر دنبال شود.


 

راه توسعه صنعت خودرو

 

مدیرعامل سابق سایپا با اشاره به قرارداد طراحی پلتفرم در ایران خودرو اظهار داشت: این شرکت قرارداد مهمی با بزرگان مهندسی دنیا بسته است که در واقع خودروساز نیستند اما خدمات طراحی و مهندسی مطلوب و حرفه ای به خودروسازان ارائه می کنند. بنابراین از این فرصت باید استفاده مطلوبی شود البته به این شرط که چیزی که تولید می شود، قبل از ورود به بازارهای جهانی استانداردهای این بازارها را نیز پاس کرده باشد یعنی این قابلیتی است که در همان زمان طراحی باید دیده شود.

وی تاکید کرد: رویکرد جدید صنعت خودرو ایران، طراحی خودرو توسط ظرفیت های ایرانی است اما باید در این راه از مشاوران برجسته خارجی نیز بهره برد.

مدنی اضافه کرد: بارها اعلام کرده ام که ما با شرکت های بزرگ خودروسازی جهان تا حدی می توانیم حرکت کرده و صنعت خود را به جلو ببریم مانند همکاری در مونتاژ، رنگ، مهندسی تولید و فعالیت هایی از این دست که همگی انجام شده اما برای توسعه محصول و طراحی خودرو با این خودروسازان خارجی به جایی نمی رسیم.

وی با تاکید بر این مطلب که توان داخلی در کنار دریافت مشاوره از بزرگان جهان می تواند برای توسعه صنعت خودرو کشور کارگشا باشد خاطرنشان کرد: چنانچه با این روش صنعت خودرو را توسعه دهیم، مطمئنا برای پاس کردن استانداردهای جهانی نیز کمترین مشکل را خواهیم داشت زیرا مشاوران به خوبی با استانداردهای روز جهان در صنعت خودرو آشنا هستند.

کد خبر 95533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha