3 ماهه به اندازه یک سال خودرو وارد شد!

پرشین خودرو: در اواخر سال 96 قیمت خودروهای وارداتی در بازار و نمایشگاه های خودرو ارزان تر از نمایندگان رسمی بود و این نشان از افزایش بی منطق قیمت توسط برخی واردکنندگان است که مردم و بازار آن را قبول نمی کنند.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب گفت: تمامی اتفاقات ماه های پایانی سال گذشته و ابتدای سال جاری فقط برای عده ای خاص که از قبل، از همه چیز اطلاع داشتند همراه با سود کلان و برای مصرف کننده همراه با زیان فراوان بود.

وی ادامه داد: برخی تا حرف از رانت اطلاعاتی می زنیم ناراحت می شوند اما من یک سوال دارم مگر می شود شما در کل سال 95 67 هزار دستگاه خودرو وارد کرده باشید اما فقط در 3 ماه ابتدایی سال 96 یعنی آخرین زمانی که واردات آزاد بود، بیش از 46 هزار دستگاه ثبت سفارش و وارد کنید؟

موتمنی افزود: برخی از شرکت ها دارای رانت اطلاعاتی بودند و از ماه ها قبل از تصمیم وزارت صنعت برای بستن سامانه ثبت سفارش از این رخداد باخبر بوده و به همین دلیل تمام توان وارداتی خود را در همان فصل بهار 96 به کار بستند و از این بابت در حال حاضر نیز منتفع می شوند.

وی تصریح کرد: دوستان بنده در بازار خودرو و البته به طور خاص برخی از شرکت های نمانیدگی، خودروهای 2016 را با دلار 3300 تومان وارد کردند و بعد در انبارهایشان دپو و وقتی قیمت افزایش پیدا کرد با دلار بالای 4000 تومان برای مشتری محاسبه کردند!

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تاکید کرد: برخی نمایندگان خاص برندهای خارجی در ایران از بسته شدن سامانه ثبت سفارش به دلیل مطلع بودن و خرید کلانی که کرده بودند بسیار سود بردند و بنده عرض می کنم تنها ضرر کننده این قصه مردم مصرف کننده بودند که مجبور شدند خودروی 120 میلیونی را 200 و خودروی 200 میلیونی را 320 میلیون خریداری کنند.

وی در خصوص واکنش بازار به افزایش قیمت ها در نمایندگی های وارد کننده خودرو گفت: قیمت خودرو جهانی است و تا 2 برابر افزایش آن در کشور ما پذیرفتنی است اما وقتی اختلاف قیمت جهانی و قیمت بازار ایران به 4 برابر می رسد، مردم ترجیح می دهند از خودروی داخلی استفاده کنند زیرا خودروی 200 میلیونی که 320 میلیون نمی ارزد و این را ایرانیان به خوبی می دانند. بازار غیر رسمی و نمایشگاه داران در بسیاری از موارد با تحویل گرفتن خودروهای دپو شده توسط برخی افراد، این خودروها را با قیمت هایی بین 30 تا 45 میلیون تومان ارزان تر نسبت به قیمت برخی واردکنندگان رسمی، به فروش رساندند!

کد خبر 95604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha