کد خبر 95611
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
هوندا سیویک تایپ R در فرانسه رکوردشکنی کرد

پرشین خودرو: خودروی هاچ بک اسپرت هوندا سیویک تایپ R علاوه بر پیست نوربرگرینگ آلمان و چند پیست معروف دیگر، حالا موفق به رکوردشکنی در پیست Circuit de Nevers Magny-Cours فرانسه شده است.

به گزارش پرشین خودرو، هوندا سیویک تایپ R یا Type-R از ابتدا خود را به عنوان یک "ماشین ماسبقه‌ای برای جاده" معرفی کرده است و در حال حاضر تمامی تحقیقات ثابت می‌کند که بر روی کاغذ، هوندا سیویک تایپ R با پیشرانه‌ای 2 لیتری توربوشارژر و فن آوری پیشرفته شاسی واقعا عملکرد سریعی دارد، ولی حالا شاهد اثبات این فرضیه به صورت عملی توسط هوندا سیویک تایپ R هستیم که در چندین پیست مسابقات اروپایی موفق به ثبت رکورد شده است. خودرویی که قطعا به عنوان سریع‌ترین ماشین محور جلو محرک جهان شناخته می‌شود.

 



در جدیدترین اقدام هوندا، خودروی هاچ بک اسپرت "سیویک تایپ R" موفق به ثبت رکورد 2 دقیقه و 1 ثانیه و 5 دهم ثانیه شده است که باعث شده بالاتر از خودروی پژو 308 GTI با ثبت زمان 2 دقیقه و 7 ثانیه و 4 دهم ثانیه قرار گیرد و یا حتی فورد فوکوس RS با سیستم چهارچرخ محرک را پشت سربگذارد که در پیست Nevers Magny-Cours موفق به ثبت زمان 2 دقیقه و 7 ثانیه و 7 دهم ثانیه شده است.

 



در ادامه بد نیست بدانید که رکورد اول مربوط به پیست "سیلورستون" بریتانیا و محل برگزاری مسابقات فرمول 1 و جایزه بزرگ (گرند پریکس) می‌شود. در ابتدا هوندا سیویک تایپ R در هوای بارانی ماه آوریل سال‌های گذشته توانست زمان 2 دقیقه و 44 ثانیه و 45 صدم ثانیه را ثبت کند، ولی در همان ماه با آفتابی شدن هوا، هوندا سیویک تایپ R توانست این زمان بدست آمده را به 2 دقیقه و 31 ثانیه و 85 صدم ثانیه کاهش دهد که برای یک خودروی محور جلو زمانی فوق العاده تلقی می‌شود.

به عنوان یک نکته بسیار مهم، شرکت خودروسازی هوندا اعلام کرده که تمام زمان‌‌های ثبت شده به عنوان رکورد، توسط مدل‌های استاندارد هوندا سیویک تایپ R بدست آمده و هیچگونه تغییر مکانیکی بر روی آن صورت نگرفته است.

کد خبر 95611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha