کد خبر 95617
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
قیمت نفت افزایش یافت

پرشین خودرو: قیمت نفت روز سه‌شنبه تحت تاثیر عواملی از جمله ادامه کاهش تولید اوپک اندکی افزایش یافت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۴ سنت نسبت به قیمت نهایی روز دوشنبه افزایش یافت و به ۷۸.۳۷ دلار در هر بشکه رسید. برنت روز گذشته تا رکورد ۷۸.۵۳ دلار پیش رفته بود که بالاترین حد در سه سال و نیم اخیر بود.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۳ سنت افزایش یافت و به ۷۱.۰۹ دلار در هر بشکه رسید و با بالاترین رکوردش از نوامبر سال ۲۰۱۴ فاصله چندانی نداشت.

بازارهای نفت تحت تاثیر توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک که از ابتدای سال ۲۰۱۷ به اجرا درآمده است، محدودیت عرضه پیدا کرده‌اند.

قیمت نفت


به گفته تحلیلگران، ظهور تهدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تقاضای قوی برای نفت، از بالا بودن قیمت‌ها حمایت کرده‌اند.

به گفته ویلیام اولاگلین، تحلیلگر سرمایه‌گذاری در شرکت "ریوکین سکیوریتیز"، تعهد عربستان و سایر اعضای اوپک برای کاهش تولید از عوامل مهم در حمایت از بالا بودن قیمتها بوده است.

محدود شدن عرضه به بازار، مازاد عرضه جهانی را که سبب ریزش قیمت‌ها از بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه در سال ۲۰۱۴ به حدود ۳۰ دلار در اوایل سال ۲۰۱۶ شده بود، از بین برده است.

بر اساس گزارش رویترز، آماری که از سوی اوپک منتشر شد، نشان داد ذخایر نفت در کشورهای صنعتی عضو سازمان OECD در مارس به ۹ میلیون بشکه بالای میانگین پنج ساله رسید که در مقایسه با ۳۴۰ میلیون بشکه بالای میانگین پنج ساله در ژانویه سال ۲۰۱۷ افت چشمگیری نشان می دهد.

کد خبر 95617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha