ایران در صورت لغو قرارداد ایرباس متضرر نخواهد شد

پرشین خودرو: سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه پیش پرداخت صورت گرفته از سوی ایران به ایرباس صرف ورود ۱۱ هواپیما به کشور شده است، گفت: با لغو قرارداد از سوی ایرباس ایران متضرر نخواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، صدیف بدری به اشاره به اظهارات مطرح شده در خصوص اینکه ایرباس لغو قرارداد فروش هواپیما به ایران را پذیرفته است، گفت: صحت و سقم این موضوع هنوز مورد تایید نبوده و شرکت ایرباس با صراحت و به صورت قطعی لغو این قرارداد را مطرح نکرده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پیش پرداخت صورت گرفته از سوی ایران به ایرباس صرف ورود ۱۱ هواپیما به کشور شده است، افزود: خوشبختانه ایران به میزان پولی که پرداخت شده هواپیما تحویل گرفته از این رو ضرر و خسارتی متوجه کشور ما نیست.

بدری با تاکید بر اینکه پول بیشتری بابت پیش پرداخت از سوی ایران به ایرباس پرداخت نشده است، تصریح کرد: متضرر شدن ایران به جهت پرداخت هزینه خرید هواپیماها از ایرباس و در پی آن لغو قرارداد فرضیه ای باطل است

نوسازی ناوگان هوایی با بدعهدی ایرباس و بوئینگ متوقف نمی شود

ناوگان هوایی


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه باید منتظر رفتار کشورهای اروپایی در روزهای آینده باشیم، گفت: اگر ایرباس از قرارداد خود با ایران صرفنظر کرده و عقب نشینی کند باید فکری برای نوسازی ناوگان هوایی با استفاده از توان کشورهای دیگر صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه دولت قبل از بدعهدی آمریکا و متحدانش به فکر رایزنی با سایر کشورها برای نوسازی ناوگان هوایی کشور بوده است، افزود: رایزنی با سوخو نمونه ای از این آینده نگری دولت بوده که به طور حتم در صورت لغو قرارداد بوئینگ و ایرباس ایران به سمت کشورهای دیگر حرکت خواهد کرد.

بدری ادامه داد: رایرنی ایران با سایر کشورها در صورت بدعهدی ایرباس و بوئینگ به نشانه اقدام متقابل است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بعید می دانم که کشور فرانسه به ویژه شرکت ایرباس تحت تاثیر خروج آمریکا از برجام به لغو قرارداد با ایران بپردازد.

کد خبر 95626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha