اظهارنظر قطعی درباره ادامه خرید هواپیما، بعد از مذاکرات ظریف

پرشین خودرو: وزیر راه و شهرسازی گفت: از اروپا انتظار داریم مستقل از تصمیم آمریکا به قراردادهای خود و تضامینی که درباره فروش هواپیما به ایران می دهد، پایبند باشد.

به گزارش پرشین خودروبه نقل از صدا و سیما، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: اگر می گوئیم بخش خصوصی فعال شود، باید از حقوق سرمایه گذار در کنار حقوق بهره بردار دفاع کنیم.

وی ادامه داد: ما درباره سرمایه گذار تعهد کردیم که میزان سرمایه گذاری اش در آزادراه ها را با سود مشخصی از محل دریافت عوارض دریافت می کند، که اگر دولت به تعهدش در این باره پایبند نباشد تمام نظام سرمایه گذاری متوقف می شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که معتقدیم منافع درازمدت شیوه فعلی، خیلی بیشتر از آن است که برای یک کار مردم پسندانه نرخ عوارضی ها را کاهش دهیم، گفت: این موضوع را قبلا تجربه کردیم و نتیجه آن توقف سرمایه گذاری در آزادراه ها بود.

وی خاطرنشان کرد: حالا که دولت به تعهداتش متعهد است سرمایه گذاران هم با علاقه مندی وارد می شوند و ما در این باره هم باید به تداوم سرمایه گذاری و سودآوری آن برای سرمایه گذارتوجه داشته باشیم و هم از سودهای باد آورده سرمایه گذاران جلوگیری کنیم.

هواپیما



آخوندی درباره تصمیم وزارت خزانه داری آمریکا مبنی بر ممنوعیت ادامه فروش هواپیما به ایران گفت: در این باره بحث و انتظاری که از اروپا داریم این است که مستقل از تصمیم آمریکا به قراردادهای خود و تضامینی که می دهند پایبند باشند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: البته باید صبر کنیم تا مذاکرات آقای ظریف با اتحادیه اروپا به پایان برسد بعد اظهارنظر قطعی کنیم.

آخوندی درباره احتمال ورود هواپیماهای جدید که کار خرید آن قطعی شده است، اظهار داشت: بحث هایی در حال انجام است اما من همیشه علاقه مندم خبرهای انجام شده را بدهم نه خبرهای در دست انجام را، بنابراین باید صبر کرد.

کد خبر 95652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha