اعمال تخفیف‌های تعرفه‌ای در بندر چابهار بابت صادرات

پرشین خودرو: معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در راستای توسعه ترانزیت کالا از کشور و افزایش صادرات از بنادر تخفیف‌های تعرفه‌ای از سوی سازمان بنادر اعمال شد.

به گزارش پرشین خودرو ، هادی حق‌شناس امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت بیمه خدمه و کشتی نفت‌کش سانچی اظهار داشت: موضوع بیمه به تجهیزات و خدمه سانچی همه مربوط به شرکت ملی نفت‌کش است؛ ما در سازمان بنادر و دریانوردی بر اساس آیین‌نامه بررسی علل سوانح تکلیف خود را انجام دادیم و کار سازمان بنادر به عنوان حاکمیت دریایی کشور تمام شد.

وی ادامه داد: گزارش سانحه سانچی به سازمان جهانی دریانوردی ارائه شد، همچنین در اختیار نفت‌کش قرار گرفت و وکلای نفت‌کش باید بقیه کار را دنبال کنند.

معاون دریایی سازمان بنادر با بیان اینکه در این سانحه ایران و چین نظرات خود را درباره علت وقوع حادثه بیان کردند، گفت: هر جا که مباحث کارشناسی مطرح است، لزوماً ممکن است، کارشناسان به نظر واحد نرسند.

حق‌شناس اظهار داشت: در این حادثه بسته به نوع بیمه پوشش‌های بیمه‌ای انجام می‌شود.

بنادر



وی درباره خروج مغروقه سانچی از آب، گفت: طبق کنوانسیون لایروبی زمانی به سراغ لاشه کشتی می‌روند که عامل ناامنی در دریانوردی باشد.

معاون دریایی سازمان بنادر با بیان اینکه در این باره دو موضوع مدنظر است، گفت: شناورسازی مغروقه سانچی به انتخاب مالک کشتی و همچنین خواسته کشور مالک آبراهه است، آنها بررسی می‌کنند که این مغروقه آیا ناوبری را به خطر می‌اندازد یا خیر.

وی ادامه داد: با این حال چون موضوع پیکر متوفیان این سانحه هم مطرح بود، تاکنون چندین بار غواص به عمق آب‌ها فرستاده شده است.

حق‌شناس ادامه داد: در بخش تعرفه‌ها برنامه‌های مشخصی داریم و تخفیف‌هایی در تعرفه‌ها اعمال شد که بیشترین آن در بندر چابهار است که خود مشوقی برای افزایش صادرات خواهد بود.

وی ادامه داد: سازمان بنادر از دو منظر تعرفه‌ها را کاهش داد یکی در راستای تشویق ترانزیت کالا در کشور و دیگری افزایش صادرات که این تعرفه هم بر کشتی و هم بر کالا اعمال می‌شود.

کد خبر 95694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha