کد خبر 95714
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
 تاری دید نشانه کدام بیماری است؟

پرشین خودرو: تاری دید می‌تواند نشان‌دهنده بیماری شبکیه باشد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، پزشکان توصیه می‌کنند افرادی که دچار تاری دید می‌شوند بهتر است به چشم پزشک مراجعه کنند زیرا این مشکل می‌تواند نشان‌دهنده بیماری شبکیه باشد.

کارشناسان هشدار دادند از آنجاییکه بیماری‌های شبکیه سهم قابل توجهی در از دست دادن بینایی در جهان دارند لازم است افراد نسبت به تاری دید هوشیار باشند.

بیماری‌های شبکیه اغلب تشخیص داده نمی‌شوند زیرا افراد هنگام بروز علائم آن هیچ دردی احساس نمی‌کنند و چشم سالم تاری دیدِ چشم ضعیف‌تر را جبران می‌کند.

در میان بیماری‌های محتلف شبکیه، دژنراسیون وابسته به سن ماکولا (AMD) و ورم ماکولا مربوط به دیابت (DME) انواع اصلی آن هستند که به ترتیب عامل ۸.۷ و ۴.۸ درصد موارد نابینایی در سطح جهان به حساب می‌آیند.

علائم شایع اختلالات شبکیه همچون دژنراسیون وابسته به سن ماکولا شامل تاری دید و ظاهر شدن لکه‌های سیاه در میدان دید می‌شود.

این بیماری‌ها اغلب به موقع تشخیص داده نمی‌شود زیرا پس از آنکه بخش قابل توجهی از دید چشم از بین می‌رود یا چشم بیمار بسته می‌شود مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش ان‌دی‌تی‌وی، تشخیص زود هنگام دژنراسیون وابسته به سن ماکولا و ورم ماکولا مربوط به دیابت احتمال پیشگیری از نابینایی را افزایش می‌دهد.

کد خبر 95714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha