کد خبر 95725
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
کاهش قیمت نفت علی‌رغم افت تولید اوپک

پرشین خودرو: علی‌رغم ادامه کاهش تولید اوپک و از راه رسیدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اما فزونی عرضه در بازار سبب شد تا قیمت نفت امروز کاهش یابد و به بشکه‌ای 77.92 دلار برسد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از رویترز، علی‌رغم ادامه کاهش تولید اوپک و از راه رسیدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اما فزونی عرضه در بازار سبب شد تا قیمت نفت امروز کاهش یابد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 51 سنت کاهش 77.92 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 26 سنت کاهش 71.05 دلار معامله شد.

علی‌رغم این کاهش‌ها، هر دو شاخص نفتی در نزدیکی بالاترین قیمت‌ها از نوامبر 2014 تاکنون یعنی 79.47 دلار و 71.92 دلار به ترتیب برای برنت و وی‌تی‌آی که روز گذشته رقم خورد، باقی مانده‌اند.

همچنین نشانه‌هایی وجود دارد که تولید نفت افزایش خواهد یافت به ویژه از سوی شرکت‌های بزرگی چون اکسون موبیل، رویال داچ شل، شورون، بی‌پی و توتال.

 

نفت



موسسه رتبه بندی ای‌اند پی در گزارشی اعلام کرد: «مجموع تولید هم در میزان تولید واقعی و هم پتانسیل تولید برای شرکت‌های بزرگ در حال افزایش است.»

تحلیلگران معتقدند که با توجه بازگشت تحریم‌ها علیه ایران و تقاضا بالا برای نفت، قیمت نفت در بیشتر ماه‌های امسال همچنان بالا بماند.

بانک مورگان استنیلی در یادداشتی برای مشتریان خود نوشت: «افزایش قیمت نفت، ریسک افزایش قیمت باقی کالاهای اساسی را بالا می‌برد.»

کد خبر 95725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha