کد خبر 95732
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۸
13 نکته برای ترک سیگار

پرشین خودرو: افراد سیگاری اگر کمی به خود توجه کنند در می یابند که چه کار مسخره و بیهوده ای را انجام می دهند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازبرترین ها، آنها هنگامی که سیگار می کشند آرزوی این را دارند که ای کاش هیچ موقع سیگاری نبودند و زمانی هم که سیگار نمی کشند آرزوی کشیدن یک نخ سیگار را دارند. در اینجا 13 روش کارآمد را به شما توصیه میکنیم

1- یک دلیل برای ترک پیدا کنید
برای اینکه انگیزه ی بیشتری داشته باشید باید یک دلیل خوب برای ترک سیگار پیدا کنید. این دلیل میتواند دور نگه داشتن اطرافیانتان از دود و یا کم شدن احتمال ابتلا به سرطان، و بیماری های تنفسی و یا هر چیز دیگری باشد، مانند جوان تر ماندن و احساس سر زندگی بیشتر. دلیلی را پیدا کنید که به اندازه کافی برای ترک سیگار کافی باشد.

2- خودتان را برای پیش آمد های بعد از ترک آماده کنید
بسیار مهم است که سیگار های خود را دور بریزید. سیگار کشیدن یک نوع اعتیاد است که طی آن مغز به نیکوتین سیگار وابسته می شود، که بدون آن احساس کمبود می کند، در درجه اول تمام پیشامد ها را ساپورت کنید مثلا به یک دکتر برای ترک مراجعه کنید و از او بخواهید که روش های کمک کننده را بهتان یاد بدهد مانند کلاس های ترک سیگار یا اپلیکیشن های متنوع، و یا مشاوره تجویز دارو و هیپنوتیزم ، و در نهایت آماده خواهید بود تا یک روز را برای ترک سیگار انتخاب کنید.

3- جایگزین نیکوتین را در نظر بگیرید
13 تا از بهترین نکته ها برای ترک سیگار

هنگامی که سیگار را ترک می کنید، خروج نیکوتین از بدن شما ممکن است به شما آسیب برساند، خلق و خو خود را تحت تاثیر قرار میدد یا انرژی شما را کم میکند. اشتیاق برای "فقط یکبارکشیدن" بسیار زیاد است. درمان جایگزینی نیکوتین می تواند این انگیزه ها را متوقف کند. مطالعات نشان می دهد که آدامس ، نوشیدنی، میتواند موفقیت شما را در حالی که در یک برنامه ترک سیگار قرار دارید، بهبود ببخشد.

 

سیگار



4- درباره قرصهای تجویزی بدانید
داروها می توانند گرایش به سیگار را متوقف کنند و همچنین ممکن است احساس رضایت از سیگار کشیدن را از بین ببرد، داروهای دیگر می توانند نشانه هایی از قبیل افسردگی یا مشکلات، و عدم تمرکز را کاهش دهند.

5- تمرکز خود را روی دوستداران خود قرار دهید
به دوستان، خانواده و دیگر افرادی که نزدیک به آن هستید بگویید که سعی در ترک آن دارید. آنها می توانند شما را تشویق به ادامه کنند به ویژه زمانی که وسوسه میشوید، شما همچنین می توانید به یک گروه پشتیبانی یا با مشاور صحبت کنید. "رفتار درمانی"نوعی مشاوره است که به شما کمک می کند تا به استراتژی های ترک سیگار بپردازید. حتی چند جلسه از آن ممکن است به شما کمک کند.

6- به خودتان استراحت بدهید
یکی از دلایلی که مردم سیگار می کشند این است که نیکوتین به آنها کمک می کند تا آرام شوند. پس از ترک، به راههای جدید برای آرام کردن خود احتیاج دارید، گزینه های بسیاری وجود دارد. شما می توانید ورزش کنید ، موسیقی مورد علاقه خود را گوش کنید، با دوستان خود ارتباط برقرار کنید، خودتان را به ماساژ مهمان کنید، یا وقت خود را برای یک سرگرمی پر کنید. سعی کنید در طول چند هفته اول بعد از اینکه سیگار کشیدن را ترک کردید، از شرایط استرس زا دور بمانید.

7- از الکل و دیگر محرک ها دوری کنید
هنگامی که نوشیدنی الکل دار استفاده می کنید، سخت است که به هدف سیگار نکشیدنتان پایبند بمانید. بنابراین سعی کنید الکل را همان ابتدای پروسه ترک کردن متوقف کنید،

به این منظور اگر همیشه هنگام سیگار کشیدم قهوه مصرف میکنید آن را با چای جایگزین کنید اگر بعد از وعده های غذایی معمولا سیگار میکشیدید یک کار دیگر را جایگزین آن کنید، مانند مسواک زدن دندان ها، پیاده روی،پیغام دادن به یک دوست ت یا آدامس جویدن.
8- خانه را پاکسازی کنید

بعد از آن که آخرین سیگار خود را دور انداختید، تمام فندک ها و زیر سیگاری ها را دور بیاندازید، لباس هایی که بوی سیگار میدهند را بشو.یید، فرش ها و تمامی وسائل خانه را تمییز کنید، از اسپری های تازه کننده هوا استفاده کنید، اگر در ماشین هم از سیگار استفتده می کنید آن را نیز پاک سازی کنید، نباید هیچ چیزی شما را به یاد سیگار کشیدن بیاندازد.

9- بیشتر و بیشتر تلاش کنید
بیشتر مردم بارها و بار ها قبل از ترک سیگار اقدام به این کار می کنند، اگر یک سیگار روشن کردید از ادامه ترک دلسرد نشوید، بلکه به این فکر کنید که چه چیزی شما را به این کار تشویق کرده است، مانند حرکت و یا حتی عادت نشستن خاص، آن را به عنوان یک موفقیت کوچک برای برنامه ترکتان در نظر بگیرید، زمانی که سعی کردید دوباره تلاش کنید یک روز دیگر را برای خود در ماه آینده در نظر بگیرید.

10- در حرکت باشید

فعال بودن می تواند گرایش نیکوتین را کاهش دهد و علائم برگشت را کاهش دهد. وقتی میخواهید سیگار بکشید،سعی کنید تمرکز کنید تا روی خط کشی جاده و یا جدول ها راه برویدو یا حتیورزش های خیلی ارام انجام دهید،

مانند قدم زدن با سگتان یا برداشتن علف های هرز باغچه.کالری هایی که میسوزانید باعث میشود تا از چاق شدن بعد سیگار جلوگیری کند.
11- میوه و سبزیجات استفاده کنید
سعی نکنید به هنگام ترک سیگار رژیم بگیرید زیرا اینکه خودتان را بیش از حد محروم کنید باعث میشود که به عقب برگردید در عوض راه های ساده تر را انتخاب کنید و سعی کنید میوه و سبزیجات شامل پروتئین بخورید که برای بدنتان مفید هستند.

12- پاداش خودتان را انتخاب کنید
به جز تمام مزایی که ترک سیگار برای سلامتیتان دارد، پول هایی است که شما میتوانید پس انداز کنید، یک محاسبه کننده آنلاین وجود دارد که شما میتوانید ارزیابی کنید چه میزان پول پس انداز کرده اید، بخشی از این پول را برای کاری استفاده کنید.

13- به یاد داشته باشید که زمان در کنار شماست
به محض ترک کردن، فورا شروع به دریافت فواید سلامتی می کنید. پس از تنها 20 دقیقه، ضربان قلب شما به حالت طبیعی می رسد. غلظت منوکسید کربن خونتان نیز به اندازه طبعی باز خواهد گشت. در عرض 2-3 هفته، احتمال ابتلا به حمله قلبی را پایین می آورید. در بلند مدت نیز احتمال ابتلا به سرطان ریه ودیگرسرطان ها را کاهش می دهید.

کد خبر 95732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha