کد خبر 95751
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
کاهش نوسانات نرخ ارز در بازار

پرشین خودرو: عضو کمیسیون برنامه و بودجه با استمرار شرایط کنونی و ارتقای سامانه نیما می‌توان پیش بینی کرد که به دستاوردهای مهمی از جمله شفافیت در نظام ارزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات دست پیدا کنیم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازمهر، عزت الله یوسفیان‌ملا عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه  با اشاره به موفقیت سامانه نیما در مدت کوتاه استقرار، گفت: سیاست ارزی دولت توسط سامانه نیما، برای فرونشاندن التهاب بازار ارز موثر بوده و دولت با استقرار این سامانه در جهت شفافیت نظام ارزی کشور گام مهمی برداشته است.

وی یکی از تاثیرات استقرار سامانه نیما را کاهش قیمت ارز در هفته جاری در بازار سیاه دانست و اظهار داشت: این سامانه حرکت پایداری برای کنترل نرخ ارز بوده و توانسته به کمک برخورد دستگاه‌های نظارتی با بازیگران بازار سیاه نوسانات ارزی را کنترل کند؛ بنابراین با استمرار شرایط کنونی و ارتقای سامانه نیما، می‌توان پیش بینی کرد که به دستاوردهای مهمی از جمله شفافیت ارزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات دست پیدا کنیم.

 

ارز



این نماینده مجلس با اشاره به ریشه نوسانات بازار ارز از ابتدا سال جاری گفت: دولت با اتخاذ سیاست های ارزی توانسته تقاضاهای غیرواقعی بازار را مدیریت کند و شرایط را به حالت عادی برگرداند.

یوسفیان ملا در پایان با اشاره به تاثیر کم خروج آمریکا از برجام بر بازار ارز اظهار داشت: التهابات بازار ارز، قبل از خروج عجولانه آمریکا از برجام رخ داد؛ درحالیکه آمریکایی‌ها انتظار داشتند با خروج از برجام قیمت ارز در کشور چندین برابر شود؛ اما چون نظام نسبت به تصمیمات خارجی واکسینه شده بازار ارز به این موضوع واکنش منفی نشان داد.

کد خبر 95751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha