ارتقای تکنولوژی قطعه سازان در جریان همکاری با پژو و رنو یکسان نبود

پرشین خودرو: عضو انجمن قطعه سازان ایران گفت: معتقدم قراردادهای خودروسازان با شرکای خارجی در حوزه تکنولوژی با شرایط و امتیازات بیشتری می توانست منعقد شود.

رضا رضایی عضو انجمن قطعه سازان ایران، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان ابن مطلب اظهار داشت: طی سالهای اخیر عمده قطعه سازان توانمند به همراه بخش دیگری از قطعه سازان داخلی در راستای جذب و دستیابی به تکنولوژی جدید و به روز همکاری خوبی را با پژو و رنو داشته اند.

وی افزود: البته نحوه ارتقاء تکنولوژی قطعه سازان در جریان همکاری با پژو و رنو یکسان نبود به طوری که شرکت پژو با ایجاد جوینت ونچر فضایی را فراهم کرد تا تعداد قابل ملاحظه ای از قطعه سازان کشور در جریان قراردادهای خودرویی پسابرجامی نسبت به ارتقاء مهارت نیروی مدیریت، دانش فنی و رشد تکنولوژی گام های خوبی را برداشتند.
 

رضا رضایی

 

رضایی ادامه داد: در جریان ارتقاء تکنولوژی قطعه سازان ، شرکت رنو بیشتر از طریق آموزش هایی که برای ارتقاء قطعه سازان نیاز بود و در راستای جوینت ونچر با قطعه سازان زمینه توسعه دانش فنی و رشد تکنولوژی قطعه سازان را فراهم کرد.

این عضو انجمن قطعه سازان ایران افزود: هر چند در جریان همکاری هایی که برای رشد تکنولوژی صورت گرفت برخی از جوینت ونچرها به صورت مشترک با پژو و رنو ایجاد شد البته بخشی از این روند همکاری منحصرا توسط رنو صورت گرفته است به طوری در همین راستا رنو اعلام آمادگی کرده که می تواند مهندسان و قطعه سازان داخلی را به منظور ارتقاء فن آوری و افزایش سطح دانش فنی و تکنولوژی به تکنو سنتر رنو اعزام کند.

به گفته وی، در حال حاضر از میان بیش از یک هزار واحد قطعه سازی در کشور، حدود 500 قطعه سازی به روز داریم که از مدیریت هوشمند و نیروی متخصص و مهارت بالا برخودردار هستند.

رضایی با اشاره به احتمال ایجاد برخی موانع در مسیر توسعه صنعت خودرو و قطعه سازی با خروج امریکا از برجام اظهار داشت : اطمینان دارم که بنگاه های کسب و کار در حوزه قطعه سازی و خودروسازی با اراده و تکیه بر توانمندی ها می توانند در مسیر توسعه راسخ تر و با توان بیشتری حرکت کنند.

وی تاکید کرد: امروز باید با استفاده بهینه از دانش موجود در صنعت خودرو و قطعه سازی به نحوی حرکت کنیم که از برنامه ریزی ها و اهداف از پیش تعیین شده جلوتر افتاده و در مسیر رو برو با شتاب بیشتری به پیش رویم به عنوان مثال می توان در برخی از قرارداد ها مانند تولید پژو 301 با سرعت و پشتکار بیشتری عمل کرد و زمان عرضه آن به بازار را کاهش داد.

عضو انجمن قطعه سازان ایران با اشاره به اینکه امروز سهم بالایی از مواد اولیه صنایع از داخل تامین می شود، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی از مسئولان انتظار می رود که با استفاده بهینه از ظرفیت بنگاههای کسب و کار و با وجود منابع در اختیار و ابداع قوانین و رفع مسائل بانکی و تمرکز بر عدالت محوری به نحوی عمل کنند که نسبت به گذشته، بنگاههای کسب و کار تولیدی از خدمات بهتری بهره مند شوند.

کد خبر 95767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha