کد خبر 95840
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
رکوردشکنی خودروی برقی تسلا ۳

پرشین خودرو: خودروی برقی تسلا مدل ۳ به رکورد جدیدی در پیمایش مسافت معادل ۸۳۰ کیلومتر دست یافته است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از وب سایت موتور ۱، شان میشل – یکی از مهندسان مشهور شرکت خودروسازی تسلا موتورز – به تازگی اعلام کرده است که خودروی تمام برقی و الکتریکی تسلا مدل ۳ در تازه ترین آزمایش های صورت گرفته به رکورد طی مسافت جدیدی دست یافته است. تسلا ۳ بدین ترتیب می تواند با یک بار شارژ کامل، مسافتی معادل ۸۳۰ کیلومتر (۵۱۵.۷ مایل) را بپیماید و این بدان معناست که باتری این خودرو ظرفیت طی مسافت های طولانی تری را نیز دارد.

بر همین اساس، تحلیلگران فعال در حوزه خودرو برآورد کرده اند که خودروهای برقی ساخت شرکت تسلا موتورز در آینده ای نزدیک قادر خواهند بود مسافت ۱۰۰۰ کیلومتر را هم طی کنند. البته این اعداد برای زمانی است که راننده در مسیری خارج از شهر و با یک سرعت ثابت حرکت کند.

 

تسلا



به گفته شان میشل، برخی دیگر از قابلیت ها و تجهیزات فنی اضافه شده به خودروی تسلا ۳ بجز باتری، می تواند به پیمایش مسافت های طولانی تر کمک کند که از جمله مهمترین آنها می توان به نصب قالپاق‌های آیرودینامیک، استفاده نکردن از سیستم‌های تهویه و سرگرمی‌های موجود در خودرو اشاره کرد. به عقیده وی، موارد مذکور نقش به سزایی در کاهش هدررفت توان باتری خودرو و افزایش طول پیمایش و بهینه سازی خودرو ایفا خواهند کرد.

هرچند که شرایط محیطی همچون دمای هوا و وضعیت ترافیکی جاده نیز در میزان مصرف باتری و پیمایش مسافت تاثیر گذار هستند.

تیم مهندسان تسلا موتورز در ادامه ادعای خود اعلام کرده اند که با انجام و اجرای آزمایش های بیشتر، قصد دارند شرایط و پیمایش مسافت این خودروهای برقی و الکتریکی را به طور قابل توجهی بهبود ببخشند به گونه ای که رانندگان بتوانند با سرعت بیشتر و کیفیت بهتری به پیمایش مسافت موردنظر خود بپردازند.
 

کد خبر 95840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha