کد خبر 95845
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
جدیدترین روش درمان کمردرد

پرشین خودرو: فوق تخصص درد گفت: برای دوسوم از بیمارانی که مبتلا به دیسک کمر می شوند و با درمان دارویی و درمان ساده بهبود نمی یابند، راهکاری وجود دارد که با انتخاب آن نیازی به انجام جراحی نیست.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازفارس، مجید حیدریان  با اشاره به اینکه یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی که مردم جوامع مختلف به آن مبتلا هستند کمر درد است، گفت: بعد از سرماخوردگی شایع‌ترین علت مراجعه بیماران به کلینیک ها کمردرد محسوب می‌شود.

عضو انجمن درد گفت: در درمان کمر درد الگوهای مختلفی وجود دارد. الگوی قدیمی این بود که برای بیمار دارو تجویز و تاکید می‌شد به مدت 4 تا 6 هفته استراحت مطلق داشته باشد، در صورت عدم بهبودی پس از این مدت نیز در مواردی که بیماری با دیسک کمر مرتبط بود، روش جراحی توصیه می‌شد.

حیدریان تصریح کرد: برای دوسوم از بیمارانی که مبتلا به دیسک کمر می شوند و با درمان دارویی و درمان ساده بهبود نمی یابند، راهکاری وجود دارد که با انتخاب آن نیازی به انجام جراحی نیست.

فوق تخصص درد گفت: در کلینیک درد ، درمان پلکانی کمردرد بیمارانی که به مبتلا به این عارضه می شوند، با انجام معاینات دقیق و تشخیص قطعی انجام می شود.

 

کمدرد



حیدریان اصافه کرد: پس از درمان دارویی، لیزر درمانی، آب درمانی و فیزیوتراپی درمان مرحله اول انجام می‌شود و نیازی به استراحت مطلق طولانی نیست.

وی تصریح کرد: براساس روش‌های درمانی جدید، استراحت بیش از یک هفته تا 10 روز توصیه نمی‌شود. در صورت عدم بهبودی بیمار، اختلافی که در روش درمانی کلینیک های درد و جراحی، اعصاب و ارتوپدی وجود دارد، این است که در کلینیک های درد، ما بیمار را به راحتی راهی اتاق جراحی نمی‌کنیم.

فوق تخصص درد گفت: با انجام عمل های کم تهاجمی دیسک کمر، بیمار در اتاق عملی که در کلینیک وجود دارد، طی روندی ساده و بدون برش پوست که فاقد هرگونه عارضه ای است، مقداری از حجم داخل دیسک با لیزر، ازن و یا روش دیگری کم می شود، فشار دیسک از روی اعصاب برداشته شده و بیمار با یک عمل ساده، کم هزینه و بدون عارضه می تواند با استراحت کوتاه مدت به زندگی برگردد و فعالیت عادی روزانه اش را داشته باشد.

کد خبر 95845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha