پژو بر تعهدات خود پایبند می‌ماند

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: هنوز قرارداد تولید پژو ۲۰۰۸ با فرانسه عملیاتی نشده تا ۳۰ درصد محصول آن صادر شود و همچنین تاکنون قرارداد به تولید نرسیده و خط تولید این محصول آماده نیست.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازخانه ملت، ولی ملکی درخصوص وضعیت قراردادهای خودرویی بعد از خروج آمریکا از برجام، اظهار داشت: اگر اتحادیه اروپا بر حرف خود مبنی بر پایبندی نسبت به برجام استوار باشد، اتفاق خاصی در وضعیت قراردادهای خودرویی رخ نمی‌دهد زیرا خودروسازان با اروپایی‌های قرارداد منعقد کرده‌اند نه آمریکایی‌ها.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخیرا پژو و ایرباس اعلام کرده‌اند که نسبت به قراردادهای خود پایند می‌مانند قطعا رنو نیز چنین تصمیمی را اتخاذ می‌کند، گفت: اگر چنانچه روابط با اتحادیه با پرجا بماند مشکلی به‌وجود نمی‌آید.

پژو


نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای با اشاره به اینکه در شرکت‌هایی که آمریکا سهم عمده‌ای داشته باشد قطعا در آنها اعمال نظر می‌کند، ادامه داد: شرکت زیمنس اخیرا اعلام کرده که با ایران قرارداد جدیدی را منعقد نمی‌کند زیرا 20 میلیارد دلار از آمریکا درآمد دارد و منافع حاصله آنها از ایران بسیار ناچیز است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید منتظر بمانیم تا ببینیم روابط بین ایران و اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام چگونه پیش می‌رود، ادامه داد: در قراردادها زمانی‌که رویه عادی است طرفین تعهداتی از جمله اینکه بومی سازی دانش فنی، داخلی سازی 70درصدی محصولات و رعایت میزان صادرات نسبت به یکدیگر دارند اگر این موارد در قرارداد محکم دیده شود مشکلی ایجاد نمی‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان درخصوص اینکه اینکه در قرارداد پژو 2008 صادرات 30 درصد محصولات رعایت می‌شود یا خیر، اظهار داشت: هنوز قرارداد تولید پژو 2008 با فرانسه عملیاتی نشده تا 30 درصد محصول آن صادر شود و همچنین تاکنون قرارداد به تولید نرسیده و خط تولید این محصول آماده نیست.

کد خبر 95848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha