باید واردکنندگان را برای واردات خودروهای هیبریدی تشویق کرد

پرشین خودرو: با توجه اینکه خودرو های هیبرید دوستدار محیط زیست هستند باید وارد کنندگان را برای واردات این نوع خودرو ها تشویق کنیم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازمهر، حمید گرمابی با بیان اینکه احتمال اینکه تعرفه خودروهای هیبریدی کاهش یابد، زیاد است گفت: با توجه اینکه خودرو های هیبرید دوستدار محیط زیست هستند باید وارد کنندگان را برای واردات این نوع خودرو ها تشویق کنیم.

وی تصریح کرد: باید این خودروها را با اطلاع کافی، بدون ایجاد رانت و تحمیل شوک به بازار وارد کنیم. حتی باید تعرفه‌های واردات را کاهش دهیم یا خودروها را بدون تعرفه وارد کنیم، زیرا با لحاظ کردن ضرر و زیانی که خودروهای با مصرف سوخت بالا به سلامت مردم و محیط‌زیست وارد می‌کنند و همچنین یارانه‌ای که دولت به بنزین اختصاص می‌دهد، می‌بینیم که جایگزینی این خودروها منفعت بیشتری دارد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر اینکه در حقیقت حمایت از صنایع خودروی داخلی از جیب مردم صورت می‌گیرد، این کار را نادرست ارزیابی کرد و گفت: ایران ازجمله کشورهایی است که خودرو در آن بالاترین تعرفه را دارد، فکر می‌کنم اگر تعرفه‌هایی مشابه را برای صنایع دیگر داشته باشیم شکوفا می‌شوند ولی در صنعت خودرو با قبول وجود مشکلات، از رقیبان قبلی خود عقب هستیم.    

 

خودرو هیبریدی


گرمابی تصریح کرد: باید فکری درمورد افزایش قیمت خودرو برای طبقه متوسط و ضعیف جامعه کرد؛ همچنین خودروسازان باید با برنامه‌ریزی به مرحله‌ای برسند که بتوانند با خودروهای خارجی باکیفیت و دارای قیمت خوب رقابت کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر بر افزایش تعرفه واردات خودرو از سوی مسئولان و نمایندگان مجلس پافشاری شود نه تنها حقوق مصرف کننده تضییع می شود بلکه دیگر انگیزه ای برای خودرو سازان داخلی در جهت افزایش کیفیت محصولات خود نخواهد ماند و همچنان شاهد تولید خودرو های بی کیفیت با قیمت بالا در کشور خواهیم بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرح ساماندهی بازار خودرو که یک فوریت آن تصویب و برای بررسی و چکش کاری به کمیسیون صنایع و معادن ارسال شده و در حال حاضر در دست بررسی است و به احتمال زیاد این طرح درهفته های آینده در صحن علنی مجلس رای بیاورد و به تصویب نمایندگان خانه ملت قرار گیرد.

کد خبر 95866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha