مطالبات 300 میلیارد تومانی تایرسازان از خودروسازان

پرشین خودرو : مطالبات تایرسازان از خودروسازان هر روز در حال افزایش است به طوری هم اکنون میزان مطالبات صنعت تایر از صنعت خودرو به رقمی بیش از 300 میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، نه فقط امروز، بلکه چند سالی است که کمبود نقدینگی جزء مهمترین دغدغه تولید کنندگان داخلی شده است و متاسفانه عدم برنامه ریزی درست دولت در رفع آن ، دغدغه ایجاد شده را تبدیل به معضل جدی در بیشتر صنایع از جمله صنعت تایر کرده است.

بی تردید در بررسی چنین شرایطی گزینه های زیادی مقصر بوجود آوردن وضع کنونی خواهند بود اما شاید یکی از مواردی که در این میان با وجود حرف و حدیث های زیاد، کمتر به آن پرداخته می شود مطالبات صنعت تایر از شرکتهای خودروسازی است در حالی که به نظر می رسد تعامل و همکاری مستمر این دو حوزه عملا مانع شده است که به طور جدی به این معضل پرداخته شود.



در همین راستا رئیس هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، اظهار داشت : با وجود اینکه درصدی از مطالبات صنعت تایر پرداخت شده است اما متاسفانه هر روز به مطالبات قبلی تایرسازان از خودروسازان افزوده می شود.
 

 

 مطالبات تایرسازان از خودروسازان

 

محمد رضا گنجی با توجه به ارتباط مستمر صنعت تایر با خودروسازان تاکید کرد : با وجود افزایش مطالبات همچنان صنعت تایر نیاز خودروسازان را تامین می کند اما متاسفانه کالایی که تحویل داده می شود با پولی که دریافت می کنند اصلا همخوانی ندارد.

وی گفت: همچنان مطالبات تایرسازان از خودروسازان روند افزایشی دارد به طوری هم اکنون میزان مطالبات صنعت تایر از صنعت خودرو به رقمی بیش از 300 میلیارد تومان رسیده است.

گنجی در ادامه کمبود نقدینگی را از جمله مشکلات جدی صنعت تایر ذکر و تصریح کرد: متاسفانه این روزها به دلیل افزایش هزینه ها و عدم پرداخت به موقع مطالبات ، کمبود نقدینگی به شدت صنعت تایر را تهدید می کند .

تبعات خروج از برجام بر آینده همکاری های مشترک صنعت تایر
وی همچنین در خصوص تبعات خروج امریکا از برجام بر وضعیت قراردادهای صنعت تایر با شرکای خارجی پرداخت و گفت: پس از برجام برخی قراردادهای انتقال تکنولوژی و تولید تحت لیسانس با برخی از شرکتهای اروپایی در صنعت تایر به امضاء رسید که پیش بینی می شود با خروج آمریکا از برجام شرایط جدیدی بر این همکاری ها حاکم شود.

رئیس هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد : در صورتی که سایر شرکتهای اروپایی طرف مذاکره برجام نیز از قرارداد برجام خارج شوند بالطبع ارتباطات به تدریج کمرنگ و قطع شده و تولیدات تحت لیسانس نیز با مشکل مواجه خواهند شد.

خروج اروپایی ها از برجام ضربه بزرگی به صنعت تایر می زند
گنجی افزود : با خروج کشورهای اروپایی از برجام مطمئنا ضربه بزرگی به صنعت تایر وارد خواهد شد.

وی همچنین با توجه به نقاط ضعف توافقات قبلی خودروسازان بر خروج برخی از شرکای خارجی در جریان تحریم های گذشته تاکید کرد : بی شک هر گونه ملاحظات دقیق در امضای قراردادها می تواند مانع از تکرار شرایط گذشته در همکاری های جدید شود که به نظر می رسد در پسابرجام این نکات در همکاری مجدد با شرکای خارجی تا حدودی لحاظ شد اما در صنعت تایر به خصوص در قراردادهای جدید به دلیل اینکه مذاکرات پیش از برجام صورت گرفته و شرایط محکمی برای طرف های قرارداد در نظر گرفته نشده است پیش بینی می شود در صورت قطع احتمالی همکاری ها، تولیدکنندگان ایرانی متضرر شوند.

کد خبر 95885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha