۳۳ درصد از متوفیان تصادفات تهران راکبان موتورسیکلت بودند

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در سال ۹۶، ۳۳ درصد از متوفیان تصادفات تهران راکبان موتورسیکلت سوار بودند که این آمار بسیار بالایی است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، سرهنگ احسان مومنی با اشاره به تردد موتورسیکلت‌ها در سطح شهر تهران و اقبال شهروندان برای استفاده از این وسیله نقلیه اظهار کرد: ارزان قیمت بودن، قدرت مانور بالا در ترافیک و فضای کمی که این وسیله اشغال می‌کند باعث شده در چند سال اخیر متقاضیان این وسیله نقلیه افزایش پیدا کنند. متاسفانه این وسیله ایراد بزرگی دارد که برخی از استفاده کنندگان از آن غافل هستند و این است که با کوچکترین ضربه راننده و سرنشین می‌توانند دچار مصدومیت شوند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تخلفاتی که منجر به انتقال موتورسیکلت به پارکینگ می شود گفت: تخلفاتی از جمله حرکت در پیاده رو، حمل بار غیرمتعارف،حرکات نمایشی، عدم استفاده از کلاه ایمنی و حرکت در خط ویژه از جمله تخلفاتی است که منجر به انتقال موتورسیکلت به پارکینگ می شود.

موتورسواران



مومنی با تاکید بر استفاده از کلاه ایمنی افزود: توصیه می‌کنیم راکبان موتورسیکلت در زمانی که هوا به سمت گرم شدن پیش می‌رود باز هم از کلاه ایمنی استاندارد استفاده کنند. متاسفانه آمارهای پزشکی قانونی نشان می‌دهد که بسیاری از تصادفات منجر به فوت به خاطر استفاده نکردن از کلاه ایمنی بوده و اگر افراد از کلاه ایمنی استفاده می‌کردند، احتمال فوت آنها بسیار ضعیف تر بود.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تمهیدات پلیس برای مواجهه با تخلفات راکبان موتورسیکلت گفت: علاوه بر اینکه در نقاط مختلف با این تخلفات برخورد می‌شود ما کلاس‌های آموزشی برای راکبان موتورسیکلت در محل‌هایی که پرتردد است برگزار می‌کنیم و امیدواریم راکبان هم برای حفظ جان خود با ما همکاری کنند.

کد خبر 95894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha