کد خبر 95902
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
بهبود فرآیند ثبت اختراع در حوزه هوایی و هوانوردی

پرشین خودرو: دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی از بهبود فرآیند ثبت اختراع در حوزه هوایی و هوانوردی خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، منوچهر منطقی بهبود فرآیند ثبت پتنت در حوزه هوایی و هوانوردی را یکی از اقدامات مثبت ستاد دانست و گفت: یکی از اهداف ستاد در داوری اختراعات ارجاع شده از اداره مالکیت فکری در حوزه هوایی، حمایت از تجاری‌سازی و پتنت کردن اختراعات برتر است.

وی افزود: پایش اختراعات حوزه هوایی و معرفی ستاد به عنوان مرجع ذی‌صلاح صنعت هوایی نیز از دیگر اهدافی است که ستاد در بررسی اختراعات مدنظر قرار می‌دهد.

اختراع



به گفته منطقی، ستاد در سال گذشته چندین اختراع و پتنت را مورد بررسی قرار داد که از آن جمله می‌توان به «طراحی و ساخت یک موتور توربوجت با نیروی رانش در محدوده 166 هزار نیوتن» و «ورودی هوای مافوق صوت هندسه ثابت بدون منحرف‌کننده جریان برای ارتقای عملکرد موتور هواپیمای مافوق صوت» اشاره کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی، وی ادامه داد: «ساخت دستگاه شبیه‌ساز سیستم کنترل بالگرد با استفاده از پرواز بالگرد بر روی بازوی متحرک»، «تولید پیچ و مهره هوشمند الکتریکی پیام‌رسان قبل از باز شدن» و «طراحی موتور یون هوایی» از دیگر اختراعاتی است که در ستاد مورد بررسی قرار گرفته است.

کد خبر 95902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha