کد خبر 95917
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
پیشگیری از سردرد  در ماه  رمضان

پرشین خودرو: رئیس انجمن سردرد ایران به بیان راه هایی برای پیشگیری از بروز سر درد و افزایش شاخص سلامت بدن در ایام روزه داری پرداخت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازآنا، دکتر منصوره تقاء رئیس انجمن سردرد ایران با توجه به آغاز ماه رمضان و برای پیشگیری از بروز سر درد به روزه داران، گفت: افراد مبتلا به سر درد در صورت داشتن توانایی روزه گرفتن باید حتما سحری میل کنند که توصیه می شود در این وعده غذایی مواد پروتئینی از قبیل گوشت یا تخم مرغ به همراه انواع سبزیجات را مصرف کنند.

سردرد ماه رمضان


وی با بیان اینکه روزه داران باید از انجام فعالیت زیاد، حضور در محیط های گرم و قرار گرفتن در معرض آفتاب طی ساعات روزه داری خودداری کنند، افزود: توصیه می شود این افراد پس از افطار مصرف مایعات و میوه را فراموش نکنند.
این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب تصریح کرد: روزه‌داران باید در وعده افطار یک غذای سبک ترجیحا خرما یا مواد شیرین دیگر و یک مایع گرم میل کنند و سپس با مقداری فاصله زمانی شام سبک مصرف کنند.
دکترتقاء با توجه به افرادی که عادت به نوشیدن مقدار زیادی چای طی روزه داشتند، گفت: این افراد می توانند در ماه رمضان یک چای با حجم کم تر اما رقیق تر مصرف کنند.
رئیس انجمن سردرد ایران با بیان اینکه روزه داران باید مصرف مواد غذایی را به نحوی مدیریت کنند که از مصرف حجم زیاد غذا و غذاهای سنگین پرهیز کنند، یادآور شد: بر اساس مطالعات متعدد اگر در طول ماه مبارک رمضان در خوردن افراط نشود و غذاهای سالم مصرف شود، شاخص سلامت بدن در پایان این ماه در سطح بالاتری قرار می گیرد.

کد خبر 95917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha