« مبارزه با خودرو محوری » مهمترین اولویت سند استراتژی حمل و نقل است

پرشین خودرو: معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی از ابلاغ سند استراتژی حمل و نقل کشور خبر داد و گفت: «مبارزه با خودرو محوری و توسعه حمل و نقل عمومی» از مهمترین اولویت های این سند است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایرنا، «مهرداد تقی زاده» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: سند استراتژی حمل و نقل در شورای عالی ترابری کشور به تصویب رسیده و 26 اردیبهشت ماه امسال توسط وزیر راه و شهرسازی برای اجرا ابلاغ شد.
وی اظهار داشت: در این سند، 94 محور برای اجرا شناسایی شده که اکنون 40 محور آن در دست اقدام است و 54 محور دیگر در آینده آغاز می شود.

خودرو


تقی زاده به مزیت های اجرایی شدن این سند اشاره کرد و افزود: سند استراتژی حمل ونقل از اجرای سلیقه ای دستگاه ها جلوگیری می کند تا شاهد استقرار حمل ونقل ایمن در همه بخش های آن باشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «ارزانی قیمت سوخت با خودرو محوری و افزایش تعداد کشته شدگان ارتباط دارد»، گفت: هر چه قیمت سوخت پایین باشد استفاده از خودروهای شخصی بیشتر می شود.
تقی زاده افزود: در سال 1384 تعداد کشته های سوانح رانند گی در کشود نزدیک به 27 هزار نفر بود و با روند کاهشی در سال 1395به 16 هزار نفر رسید.
وی گفت: پیش بینی کردیم تلفات رانندگی در کشور از سال 97 بار دیگر صعودی شود اما در سال 96 این اتفاق افتاد و سه درصد افزایش یافت.

کد خبر 96045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha