کد خبر 96048
۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۷
کمک هوش مصنوعی به درمان سرطان

پرشین خودرو: هوش مصنوعی قادر است به واسطه تشخیص زودهنگام سرطان، تا سال 2033 سالیانه از مرگ بالغ بر 22 هزار بیمار مبتلا به این بیماری جلوگیری کند.

و به نقل از تک‌تایمز، "ترزا می" نخست وزیر بریتانیا از اختصاص میلیون‌ها پوند به برنامه توسعه هوش مصنوعی تشخیص پزشکی خبر داد که به واسطه توسعه این سیستم هوش مصنوعی، از سال 2033 سالیانه جان بیش از 22 هزار بیمار مبتلا به سرطان نجات پیدا خواهد کرد.

هوش مصنوعی می‌تواند به پیشگیری هزاران مرگ و میر ناشی از سرطان کمک کند و نخست وزیر بریتانیا به دنبال تحقق چنین برنامه کاربردی هوش مصنوعی در پزشکی است.

تشخیص زودهنگام سرطان مزیت بزرگی در مبارزه علیه این بیماری است. این افزایش شانس مبارزه، چیزی است که هدف توسعه هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی است.

"ترزا می" نخست وزیر بریتانیا در یک سخنرانی اعلام کرد میلیون‌ها پوند از بودجه دولتی را برای توسعه هوش مصنوعی و به منظور تشخیص زودهنگام سرطان اعطا خواهد کرد.

وی هوش مصنوعی را به عنوان یک سلاح جدید در مبارزه با سرطان معرفی کرد و از مرکز خدمات ملی بهداشت و شرکت‌های فناوری بریتانیا خواست تا بر روی آن کار کنند.

وی می‌گوید سیستم‌ها باید پزشکان را در صورتی که بیمار مشکوک به سرطان است، راهنمایی کنند.

به نظر می‌رسد این طرح، تشخیص زودهنگام سرطان را، از جمله سرطان پروستات، سرطان ریه، سرطان تخمدان و سرطان روده برای حداقل 50 هزار نفر فراهم کند.

هوش مصنوعی


هوش مصنوعی

کارشناسان معتقدند که این سیستم هوش مصنوعی از سال 2033 سالیانه قادر به جلوگیری از 22 هزار مرگ و میر ناشی از سرطان خواهد بود و ممکن است تا سال 2035 پنج سال به طول عمر بیماران برای یک زندگی سالم و مستقل اضافه کند.

توسعه این سیستم تشخیصی با توجه به این واقعیت است که درمان سرطان هنوز در دسترس نیست. بنابراین با این وجود تشخیص زودهنگام سرطان بهترین گزینه است.

"می" گفت: تشخیص دیرهنگام بیماری‌های قابل درمان دیگر، یکی از بزرگترین علل مرگ و میر ناشی از آن است و توسعه فناوری‌های هوشمند به منظور تجزیه و تحلیل سریع داده‌های بزرگی از اطلاعات و با درجه بالاتری از دقت است که توسط انسان امکان‌پذیر نیست. این کار، زمینه جدیدی از تحقیقات پزشکی را به روی ما می‌گشاید.

نخست وزیر بریتانیا برنامه توسعه الگوریتم‌های کامپیوتری مبتنی بر هوش مصنوعی را برای پرونده‌های پزشکی، داده‌های ژنتیکی و عادت‌های شیوه زندگی برای تشخیص موارد احتمالی سرطان پیش از جدی شدن آنها، به پیش می‌برد.

با تعهد دولت بریتانیا به فناوری، هوش مصنوعی در سال‌های آینده به مبارزه با سرطان کمک خواهد کرد.

اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان به اندازه کافی روشن است. این روش تشخیص زودهنگام موسوم به "جستجوی سرطان"(CancerSEEK) همراه با فناوری هوش مصنوعی در حال توسعه است که 8 نوع از رایج‌ترین انواع سرطان را که 5 مورد از آنها روش تشخیص زودهنگام ندارد، از طریق آزمایش خون تشخیص می‌دهد.

کد خبر 96048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha