خروج آمریکا از برجام فرصت خوبی برای خودروسازان است

پرشین خودرو: عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اقدامات خصمانه ترامپ بر علیه ایران فرصت مناسبی است تا استراتژی صنعت خودرو برای خودروساز شدن با تمرکز و قدرت بیشتری پیگیری شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اقدامات خصمانه ترامپ بر علیه ایران فرصت مناسبی است تا استراتژی صنعت خودرو برای خودروساز شدن با تمرکز و قدرت بیشتری پیگیری شود.

امرالله امینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در چند سال اخیر با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید صنعت خودرو از رکود قبلی فاصله گرفته و برنامه‌هایی را برای خودروساز شدن طراحی و اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه خودروسازان برنامه طراحی و تولید پلت‌فرم و خودروهای ملی را در دستور کار قرار داده‌اند، خاطرنشان کرد: با به نتیجه رسیدن پروژه‌های فعلی طراحی و تولید پلت‌فرم ملی است که صنعت خودروی ایران را می‌توان "خودروساز" نامید.

خودروسازان

 


این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در این زمینه در چند سال اخیر خودروسازان دو هدف همکاری با خودروسازان مطرح بین‌المللی برای انتقال تکنولوژی و مونتاژ خودروهای روز جهان در کنار طراحی و تولید پلت‌فرم ملی را به موازات پیش برده‌اند.

وی افزود: حال در این شرایط اقدامات خصمانه ترامپ که تردیدهایی را در رابطه با روابط خارجی صنعت خودرو ایجاد کرده فرصت مغتنمی است تا خودروسازان پروژه طراحی و تولید پلت‌فرم‌ و خودروهای ملی را با تمرکز و قدرت بیشتری پیگیری کنند.

امینی با بیان اینکه در طراحی و تولید پلت‌فرم ملی تکیه اصلی بر توان فنی و مهندسی داخلی در کنار استفاده از مشاوران کارآزموده خارجی است، تصریح کرد: خودروسازان فرانسوی براساس سابقه تاریخی حضور پررنگی در صنعت خودروی ایران داشته‌اند و بر همین اساس در دور جدید همکاری‌های صنعت خودرو در پسابرجام نیز همکاری دوباره با پژو، رنو و سیتروئن برنامه‌ریزی و اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع صنعت خودرو نباید نگرانی خاصی از اقدامات ترامپ داشته باشد زیرا براساس اطلاعات موجود پروژه طراحی پلت‌فرم ملی در خودروسازان داخلی ظرف یک تا دو سال آینده به نتیجه خواهد رسید و پس از آن خودروسازان می‌توانند خودروهای ساخت داخل را بدون وابستگی به خارج بر روی پلت‌فرم ملی تولید و عرضه کنند.

کد خبر 96074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha