رشد بهره وری و تولید 2 بال توسعه خودروسازی در ایران

پرشین خودرو: رشد بهره وری در صنعت خودرو مهمترین گام در راستای حمایت و توسعه خودروسازی در کشور است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب اظهار داشت: امروز علاوه بر بهره وری، افزایش توانمندی برای تولید محصولات با کیفیت و رقابتی گام دیگری در راستای حمایت از خودروسازان و توسعه بازار صادراتی است.

محمد رضا منصوری یکی از مشکلات جدی در مسیر توسعه خودروسازی را عدم حضور مقتدر در عرصه تولید دانست و اظهار داشت: صنعت خودرو ایران به خوبی در حوزه تولید وارد شده است و کم و بیش در برخی بازارهای صادراتی نقش خوبی بدست آورده است اما با وجود نیروی کار متخصص و ارزان و منابع خوب، انتظار از این صنعت بیشتر بوده و باید مردم نیز خودروساز شدن و استفاده از خودروهای با کیفیت بالای داخلی را تجربه کنند.
 

بهره وری و تولید، توسعه خودروسازی در ایران

 

وی گفت: چطور یک شرکت ژاپنی با چندین برابر هزینه های تولید، خودرویی را با قیمت بسیار مناسب و مطابق با تکنولوژی روز دنیا تولید می کند آیا ما نمی توانیم؟ در چنین شرایطی ضرورت حمایت های مالی و جذب سرمایه گذاری در صنعت خودرو اهمیت یافته و باید ضمن حمایت از صنعت خودرو، آن را به اهلش سپرد.

به گفته منصوری، در صورت دستیابی به چنین موقعیتی است که رقابت در بازار خودرو معنی پیدا کرده و مردم نیز حق انتخاب خواهند داشت ضمن اینکه بهره وری در شرکت های خودروسازی نیز افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: مسلما با بستن مرزها و تعیین تعرفه های 100 درصدی و قیمت دلار چند برابری، نه تنها نمی توانیم خودرویی صادر کنیم بلکه مجددا واردات و قاچاق رونق پیدا خواهد کرد که طبعا راه حل وضعیت کنونی نخواهد بود .

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه همکاری مشترک و ایجاد جوینت ونچر را مهمترین و تنها راه حل اوضاع کنونی صنعت خودرو ایران دانست و گفت : هیچ راه دومی برای صنعت خودرو ایران متصور نیست و نباید بیش از این فرصت را از دست داد و مسیر اشتباهی را طی کرد.

منصوری تاکید کرد : در صورت همکاری با شرکتهای بزرگ دنیا و سپردن بخشی از مدیریت ها به مدیران خارجی در حوزه خودروسازی ، می توان پس از چند سال شاهد موفقیت مهندسان جوان ایرانی و دستیابی به خودروسازی قوی در دنیا بود که البته این مهم نیز نیازمند اراده ملی و فضای کسب و کار مناسب برای جذب سرمایه گذار خارجی است.

وی گفت : باید راهی که شرکتهایی مثل هیوندا و دوو در صنعت خودرو رفتند را ما نیز طی کنیم امروز حرکت در مسیر کنونی قابل قبول نیست و دیگر مدیریت دولتی منسوخ است و جواب نمی دهد و قطعا در آینده نه چندان دور یک فروپاشی را در شرکتهای دولتی خواهیم داشت.

به گفته وی نوع تکنولوژی و نگاه به صنعت خودرو به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید تغییر کند.

وی همچنین با اشاره به خروج آمریکا از برجام و پیش بینی شرایط آینده صنعت خودرو در همکاری با خارجی ها گفت : امروز بسیاری از شرکتهای کره ای و چینی پیشرو در صنعت خودرو حاضر به همکاری با صنعت خودرو ایران هستند حتی پیش از برجام نیز اراده برای حضور شرکتهای خارجی در ایران ضعیف بود.

کد خبر 96089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha