کد خبر 96096
۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
بهره‌برداری از ایستگاه راه‌آهن ارومیه

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: احداث ایستگاه راه‌آهن ارومیه به عنوان یکی از ایستگاه‌های پنج خط اولویت‌دار ریلی کشور در مراحل نهایی ساخت است و به زودی بخش مسافری این ایستگاه آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی با اشاره به تکمیل ایستگاه راه‌آهن شهر ارومیه گفت: این ایستگاه به عنوان یکی از زیباترین ایستگاه‌های راه‌آهن با مجموع ساختمان‌های مسافری و خدماتی به مساحت ۱۶ هزار و ۶۳۸ متر مربع در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار احداث شده است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در خصوص روند انتقال ایستگاه مسافری ارومیه به داخل شهر توضیح داد و عنوان کرد: مراحل تکمیلی مطالعات انتقال بخش مسافری به داخل شهر و ادغام آن با ایستگاه راه‌آهن سریع‌السیر ارومیه- تبریز در کنار پایانه مسافری شهر ارومیه در حال انجام است و با تملک اراضی واقع در طرح عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از اتمام عملیات اجرایی ایستگاه راه‌‌آهن نقده خبر داد و افزود:‌ همزمان با افتتاح راه‌آهن مهاباد- ارومیه، بخش مسافری ایستگاه راه‌آهن نقده نیز با زیربنایی در حدود ۷۳۰۰ متر مربع در مساحت ۱۵ هکتار مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 

راه آهن


خادمی در خصوص مراحل تکمیلی ایستگاه راه‌آهن رشت توضیح داد و خاطرنشان ساخت: احداث ایستگاه راه‌آهن رشت نیز به عنوان چهارمین مرکز استان در پنج اولویت ریلی کشور به همراه ایستگاه‌های راه‌آهن کوهین، لوشان، رستم‌آباد و امام‌زاده هاشم در حال انجام است و در نیمه اول سالجاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه سال گذشته را انقلابی در ساخت ایستگاه‌های راه‌آهن دانست و عنوان کرد: در سال ۱۳۹۶ شاهد بهره‌برداری بیش از ۱۰ ایستگاه راه‌آهن مسافری با مساحتی در حدود ۱۴۳ هزار متر مربع در زمینی به مساحت ۴۵۵ هکتار با هزینه‌ای بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال بودیم.

کد خبر 96096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha