نمایندگی‌های فروش خودرو پس از اخذ مجوز مجاز به پیش‌فروش هستند

پرشین خودرو: معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان گفت: نمایندگی‌های مجاز فروش خودرو تنها پس از اخذ مجوز از وزارت صنعت، مجاز به پیش‌فروش خودرو هستند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از وزارت صنعت، وحید منایی، معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به مفاد ماده (۵) آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو گفت : عرضه کننده قبل از اقدام به پیش فروش خودرو، موظف به اخذ مجوز مربوط شامل تعداد خودروی قابل عرضه از معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت است، لذا شرکت‌های دارای نمایندگی رسمی پس از اخذ مجوز مذکور مجاز به پیش فروش خودرو است.

وی افزود : در این رابطه لیست شرکت های دارای مجوز پیش فروش خودرو در سامانه این سازمان به نشانی http://www.cppo.ir بارگذاری شده است .

وی بیان کرد : ضمناً مطابق مصوبه شماره ۱۶۵۲۷۲/ت۵۵۱۸۶ هـ مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ هیأت وزیران، واردات خودرو توسط شرکت های غیر نماینده مجاز نبوده و لذا این شرکت‌ها به هیچ وجه مجاز به پیش فروش خودرو نیستند.

منایی تصریح شد : این سازمان مکرراً و در اطلاعیه ها و اخطاریه های متعدد به شرکتهای غیر نماینده موضوع عدم وجاهت پیش فروش خودرو را اعلام کرده و در این رابطه نسبت به اطلاع رسانی موضوع به مصرف کنندگان جهت خودداری از عقد قرارداد پیش خرید خودرو با شرکتهای فاقد نمایندگی رسمی اقدام کرده است.

خودرو


وی گفت: علاوه بر آن، لیست شرکتهای دارای نمایندگی رسمی واردات نیز در سامانه مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران به نشانی http://www.gatc.ir قرار دارد.

منایی تصریح کرد : با توجه به اینکه اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودروی تهران متولی صدور مجوز فعالیت شرکت های صنفی غیر نماینده در حیطه فعالیت خودرو است و شرکت های دارای پروانه فعالیت از اتحادیه مذکور ملزم به رعایت قوانین نظام صنفی هستند، لذا موضوع برخورد با شرکت‌های متخلف در زمینه پیش فروش خودرو جهت اعمال قانون منطبق بر قوانین نظام صنفی به اتحادیه مذکور منعکس شده است.

وی بیان کرد: پرونده تخلف دو شرکت غیرنماینده در زمینه پیش فروش بدون مجوز خودرو از طریق این سازمان به سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران ارسال و تحت رسیدگی است.

منایی همچنین از هموطنان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در رابطه با گرانفروشی، عدم عرضه، احتکار، تبانی و عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور برای کالا و خدمات و ... مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ منعکس کنند تا در اسرع وقت رسیدگی و اقدام شود.

کد خبر 96105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha