کد خبر 96112
۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
مجوز موزه خودروهای کلاسیک در تبریز صادر شد

پرشین خودرو: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: مجوز موزه خودروهای کلاسیک به عنوان دومین موزه خصوصی در تبریز صادر شد‌.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازمیزان، مرتضی آبدارافزود: مجوز این موزه خصوصی از سوی اداره‌ کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی به نام 'خلیل غفاری' صادر شده و به طور یقین فعالیت رسمی آن در راستای جلب رضایت گردشگران نقش بسزایی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه موزه خودروهای کلاسیک از جذاب ترین ظرفیت های گردشگری محسوب می شود، اظهار داشت: این موزه با تلاش 40 ساله وی با گردآوری خودروهای نفیس کلاسیک شکل گرفته و تمامی خودروهای موجود در این مجموعه منتسب به شخصیت های برجسته است.

تبریز


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: ایجاد ظرفیت‌های مختلف در راستای توسعه گردشگری استان از جمله فعالیت مستمر موزه ها و ایجاد و توسعه موزه های شاخص و منحصر به فرد از اولویت های این اداره کل است.
آبدار ادامه داد: مدیریت، ساماندهی و صدور مجوز برای مجموعه داران خصوصی موجب معرفی و ارتقای سطح کیفی و کمی مجموعه داری در کشور و این استان می شود.
پیش از این موزه صدا تبریز به عنوان اولین موزه خصوصی در این شهر از سوی رییس جمهوری به بهره برداری رسیده است.
موزه صدای تبریز به همت و تلاش 'حسین ساجدی' پژوهشگر، موسیقیدان و رییس خانه موسیقی تبریز راه اندازی شده است.
تبریز با داشتن 12 موزه از شهرهای موزه ای ایران به شمار می رود.
موزه آذربایجان، قرآن و کتابت، محرم، سنجش، قاجار، عصر آهن، مشروطه، شهریار، تاریخ طبیعی، سفال، ارامنه و شهرداری هم اکنون در این شهر فعال است.

کد خبر 96112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha